رئیس واحد گیلان: دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در تولیدات علمی کشور دارد

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره نشان داده است که نقش مهمی را در تولیدات علمی کشور داشته و خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا امیرتیموری در هفتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تبریک ارتقای 22 رتبه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه‌های بزرگ جهان گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در تمام عرصه‌های داخلی و بین‌المللی با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی موجود در دو سال فعالیت، توانست جایگاه خود را از رتبه 187 به رتبه 165 در بین دانشگاه‌های جهان تغییر دهد.

او افزود: این نشانه مدیریت هوشمندانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تیم مدیریتی ایشان است که با نگاهی کاملا علمی به دنبال ارتقای جایگاه این دانشگاه در بین مراکز علمی ایران و جهان است و با حفظ رتبه اول مشارکت در تولید جهانی علم در بین دانشگاه‌های ایران توانست این ادعا را به اثبات برساند.

امیرتیموری ادامه داد: از سال 1393 حرکت رو به جلو دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد که یک قسمت آن کیفیت‌بخشی به تولیدات علمی بوده و در این دو سال شاهد ارتقای مرتبه علمی بسیار جذاب و حائز قدردانی در این دانشگاه بودیم.

دبیر هیأت امنای استان گیلان با توجه به آیین‌نامه رکود و تشویق اعضای هیأت علمی بیان کرد: رئیسان واحدهای دانشگاهی و معاونان آموزشی باید با برگزاری جلسات مداوم با اعضای هیأت علمی آنان را با این بخشنامه آشنا کنند و در راستای افزایش تولیدات علمی با کیفیت واحدهای دانشگاهی استان کوشا باشند. اکنون 10درصد از اعضای هیأت علمی استان گیلان در راستای تولیدات علمی فعال بوده و حدود 90درصد آنان صرفا در مسائل آموزشی حضور دارند که باید با برنامه ریزی مناسب تولیدات علمی واحدها افزایش یابد.

او با تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات روزه داران، ماه رمضان را فرصتی مغتنم برای خودسازی و تزکیه نفس دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان، غنی و فقیر یکسانند و همه باید رنگ خدایی بگیرند و خدایی باشند و خدایی فکر کنند. امیدوارم که همگی بتوانیم در این ماه از فیوضات آن بهره‌مند شویم.

دکتر شهاب شریعتی، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم با ارائه گزارشی از روند فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان گیلان، گفت: اکنون بالغ بر 45000 دانشجو در بیش از 919 رشته در مقاطع دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی واحدهای استان مشغول به تحصیل هستند.

در پایان هر یک از رؤسای حاضر در جلسه نظر و پیشنهادهای خود را در براه مسائل مطرح شده، ارائه کردند.

هفتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از روسای واحدهای دانشگاهی استان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

20104

کد خبر: 651454

وب گردی

وب گردی