برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد شفایی‌مهر، مدیرکل امور فرهنگی واحد اردبیل در این مراسم گفت: فارغ التحصیلی واقعا معنا ندارد، باید بگوییم از این مقطع فارغ شدیم و امید به خدا مقاطع دیگر را طی خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: معماری یعنی جمع عمران و هنر و فرهنگ که می‌شود گفت در نتیجه معماری هنر خوب ساختن و خوب و زیبا دیدن شهر و خانه است.

شفایی مهر خطاب به دانشجویان افزود: امیدوارم با اتکا به خداوند متعال و همت وتلاش خودتان، دین و رسالت خود را نسبت به جامعه و خانواده ادا کنید. در شرایط حاضر جامعه به تلاش‌های بی وقفه شما نیاز دارد.

عضو هیات علمی گروه معماری واحد اردبیل نیز در این مراسم گفت: به تعبیر بزرگان ما مثل ابن سینا تحصیل علم و دانش نقطه پایانی ندارد و عطش تحصیل همیشه بوده و خواهد بود.

علی فروزنده افزود: آثار معماری به جا مانده مثل هشت بهشت و یا گنبد سلطانیه زنجان گویای این است که قدیم‌ها فارغ از کمیت به کیفیت می‌پرداختند و همین مساله کیفیت سبب ماندگاری این قبیل آثار شده است.

او گفت: در متن رشته معماری، ریاضیات، فیزیک و حتی جامعه شناسی وجود دارد، بنابراین رشته‌ای جامع و شامل است.

فروزنده گفت: معماری در واقع بروز دادن صفت خلاقیت خداوند است که در نهاد هر بشری به ودیعه نهاده شده است. معماری پاسخ به سوالات مهم انسانی است چون معمار، معلم هم هست.

او خطاب به دانشجویان در راستای لزوم ادامه تحصیل بیان کرد:‌ امروزه رشته‌های کارشناسی ارشد متنوع شامل رشته‌های معماری انرژی و معماری مدیریت و نیز معماری تکنولوژی شده است، بنابراین دانشجویان حتما نسبت به ادامه تحصیل خود برنامه داشته باشند.

در ادامه این جشن باشکوه، برنامه‌های تئاتر و مسابقه و نمایش شعبده بازی اجرا شد و با اعطای لوح و جوایز به دانشجویان پایان یافت.

20104

کد خبر: 651458

وب گردی

وب گردی