۲۱۴ هزار زندانی در کشور داریم/تهران با ۳۲ هزار زندانی بیشترین جمعیت کشوری را دارد

رییس سازمان زندان های کشور گفت: در کل زندانهای کشور ۲۱۴ هزار نفر حبس هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از موج، اصغر جهانگیر صبح چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل زندان های استان تهران گفت: آقای سلیمانی اصرار داشتند به دلیل طولانی شدن مسولیتشان جای دیگری مشغول به کار شوند که تلاش کردیم تهران بمانند .

او با بیان اینکه در سالهای قبل به دلیل تصمیم غلط ریاست وقت قوه قضاییه و بدون نظر سازمان زندان ها معاونت امنیتی سازمان زندان ها حذف شد افزود: با دستور رییس قوه قضاییه این معاونت احیا شد و آقای سلیمانی را به عنوان معاونت امنیتی منصوب کردیم.

جهانگیر گفت: راه اندازی ۳۵ بازداشتگاه تاکنون در دستور کار بوده که ۲۵ تای آن به بهره برداری رسیده و امیدواریم با تامین اعتبارات سایر اردوگاه ها را نیز راه اندازی کنیم.
ریس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: در کل کشور ۲۱۴ هزار زندانی در کشور داریم که تهران با ۳۲ هزار زندانی بیشترین جمعیت کشوری را دارد.

فرار قانونی زندانیانی که موبایل دارند!

رییس سازمان زندان ها در ادامه گفت: ما در زندان ها تورم کیفری را شاهد هستیم. وقتی جمعیتی غیر پیش بینی وارد زندان می شود امکان فعالیت های سالم بهداشتی کمتر می شود چون فضا و پرسنل و بودجه نداریم. همین موارد نارضایتی و شورش و اعتصاب به همراه دارد و این زنجیره است حالا با این علم باید بدانیم چگونه موفق شویم.
اول اینکه باید میزان تحمل خود را برای ورود جمعیت کیفری بالا ببریم. دوم باید قابلیت تطبیق خود را بالا ببریم. مثلا ۲۰ سال قبل ورود موبایل به زندان معضل نبوده اما امروز هست و قوانین لازم تبیین نشده است و چون قانون نداریم پرونده ها بسته می شود. امروز کلاهبرداری در زندان ها به صفر رسیده اما باز هم ممکن است رخ دهد.
او گفت: در تهران تعداد پرسنل ۲۷۰۰ نفر است اما فقط ۸۳۰ نفر رسمی هستند و بقیه موقت و قراردادی اند. وقتی توازن پرسنلی نداریم شکست امنیتی می خوریم. چون حقوق ها متوازن نیست و افراد بی انگیزه می شوند.

رئیس سازمان زندان ها با انتقاد از آگاهی کشور گفت: گاهی آگاهی زندانی را مطالبه می کند تا بازجویی شود و بعد می بینیم زندانی آزاد شده است. اما به ما گزارش نمی کنند و می بینیم مثلا زندانی ۵۰۰ روز است در آگاهی هست. خب زندانی ۵۰۰ روز در آگاهی باشد استخوان هایش را باید تحویل گرفت، اگر زندانی آزاد شد پلیس باید به ما گزارش دهد.

105105

کد خبر: 651473

وب گردی

وب گردی