معرفی و رونمایی از کتاب نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران 

مراسم رونمایی و معرفی کتاب 'نودسال نوآوری در هنر تجسمی ایران'، تألیف جواد مجابی، روز دوشنبه 24 خرداد از ساعت 17 تا 19، در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، مراسم رونمایی و معرفی کتاب 'نودسال نوآوری در هنر تجسمی ایران' در دو جلد تألیف جواد مجابی، روز دوشنبه 24 خرداد از ساعت 17 تا 19با حضور هنرمندان و صاحب نظران و با سخنرانی جواد مجابی، مهدی حسینی و مرجان تاج‌الدینی درباره این کتاب در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.
این کتاب که ابتدای سال 95 به همت نشر پیکره در دو جلد منتشر شده است، به معرفی هنرمندان و مهمترین جریان‌های هنر تجسمی ایران از تأسیس دانشکده هنرهای زیبا در اوایل قرن حاضر تا دوسالانه‌های نقاشی و مجسمه­سازی تهران در دهه 1370 اختصاص دارد.
کتاب 'نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران' که می‌توان آن را دانش‌نامه ‌ای جامع در موضوع مورد بحث قلمداد کرد، در جلد نخست با رویکردی تاریخ‌نگارانه به مباحث و جریان‌هایی چون سرچشمه نوگرایی در نقاشی ایران، دوسالانه‌های پنج‌گانه تهران از سال 1337 تا سال 1345، هنرمندان ایرانی‌-‌ارمنی، تأسیس گالری‌های تهران، نقاشی انقلاب و جنگ در دهه 1360 و دوسالانه‌های پس از انقلاب می‌پردازد.
جلد دوم نیز، در مدخل‌های مجزا، به شرح مختصری از زندگی و ویژ‌گی­های بارز آثار نقاشان مدرن ایرانی اختصاص دارد. همچنین در این مجلد، از هر نقاش یک اثر رنگی به چاپ رسیده است.
علاقه مندان جهت حضور در مراسم رونمایی کتاب می توانند به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله مراجعه کنند.

505502

کد خبر: 651492

وب گردی

وب گردی