لله گانی: بانک صادرات ایران جزو 20 شرکت برتر بورسی است

مدیر عامل بانک صادرات گفت: ساختار بانکی کشورمان انقدر قوی است که بتواند با تقویت ترازنامه ها و صورت های مالی به استاندارد های بین المللی نزدیک شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ همزمان با هفتمین سالروز عرضه سهام بانک صادرات ایران در بازار سرمایه زنگ آغاز معاملات روز جاری بورس با حضورجمعی از متولیان بازار سرمایه و اصحاب رسانه، توسط مدیر عامل بانک صادرات نواخته شد.
اسماعیل لله گانی – مدیر عامل بانک صادرات در این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت شبکه بانکی گفت: با توجه به وجود مشکلاتی مثل میزان بدهی های دولت به شبکه بانکی کشور، پایین بودن میزان سرمایه شبکه بانکی کشور، افزایش میزان مطالبات کشور شاید وضعیت بانک ها مناسب نباشد ولی این طور نیست که تصور شود بانک ها رو به ورشکستگی هستند.
وی با تاکید بر بنیه قوی بانک ها افزود: با پیگیری هایی که انجام می شود در زمینه های وصول مطالبات معوق اقدامات خوبی انجام شده است.
به گفته وی در بانک صادرات ایران در سال 94، 10 درصد میزان مطالبات نسبت به ابتدای سال کاهش پیدا کرده، حتما در سال 95 هم اقدامات خوبی در زمینه کاهش مطالبات انجام می شود .
مدیر عامل بانک صادرات با تاکید بر اینکه در خصوص کاهش مطالبات معوق بانکی اقدامات خوبی در حال انجام است،گفت:با این اقدامات حجم مطالبات معوق در شبکه بانکی رو به کاهش است.
به گفته لله گانی دولت هم در جهت تسویه بدهی های خودش به شبکه بانکی تلاش می کند که بتواند بدهی های خود را به شبکه بانکی پرداخت کند.
مدیر عامل بانک صادرات همچنین به برنامه ها برای اجرایی شدن افزایش سرمایه بانک های دولتی اشاره کرد و اظهار داشت:بانک های خصوصی مهم خود را برای افزایش سرمایه محیا می کنند.
وی معتقد است ساختار بانکی کشورمان انقدر قوی است که بتواند با تقویت ترازنامه ها و صورت های مالی به استاندارد های بین المللی نزدیک شود.
لله گانی درباره کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی نیز با تاکید بر این که هر دو کاهش همزمان خواهد بود،گفت:باید نرخ تسهیللات کاهش یابد تا واحدهای تولیدی قدرت رقابت داشته باشند. تا وقتی که نرخ سود تسهیلات بالا است عملا محصولات تولیدی این واحدها گران است و امکان فروش برای این شرکت ها وجود ندارد و این اتفاق باعث افزایش حجم مطالبات معوق می شود با کاهش نرخ سود تسهیلات قیمت تمام شده محصولات داخلی کاهش یافته و واحدهای تولیدی مشکلاتشان کمتر می شود.
وی همچنین درباره کاهش نرخ سود سپرده ها گفت: کاهش نرخ سود نه تنها به زیان بانک ها نیست بلکه می تواند برای بانک ها مفید باشد.
وی معتقد است در سال های گذشته نرخ سود نسبت به نرخ تورم همیشه منفی بوده در حال حاضر میزان نرخ تورم کاهش پیدا کرده عملا نرخ تورم کمتر از نرخ سود است و کاهش نرخ سود بانکی منطقی و برای اقتصاد لازم است.
مدیر عامل بانک صادرات درباره تعهدات این بانک به سپرده گذاران موسسه میزان گفت: براساس تفاهمنامه ای که بین بانک صادرات ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تنظیم شد و تفاهم نامه ای که بین بانک صادرات ایران و هیات تصویه موسسه میزان تنظیم شده بانک صادرات ایران صرفا پرداخت مبالغی را به عهده دارد که دارایی و اموال به بانک صادرات ایران منتقل می شود یعنی معادل اموال و دارایی هایی که به بانک صارات ایران منتقل می شود پرداخت وجه به هیات تسویه صورت می گیرد.
لله گانی درباره برنامه های بانک صادرات برای توسعه بانکداری الکترونیک گفت: بانک صادرات ایران با رویکرد توسعه بانکداری الکترونیک برای کمک به رشد و توسعه ابزارهای الکترونیک در شبکه های بانکی کشور تلاش جدی دارد و در این زمینه تشکیل هلدینگ آی تی بانک صادرات ایران کلید خورده که برای توسعه دستگاه های پوز و پایانه های خرید به صورت جدی تلاش می کند.
به گفته وی بالاترین میزان کارت ها در شبکه های بانکی کشورو بالاترین تعداد تراکنش های الکترونیکی در سطح کشور در بانک صادرات انجام می شود و مطمئنا صدور کارت های الکترونیکی در حوزه های مختلف مورد نظر بانک صادرات است. همچنین در زمینه افزایش تعداد کارت ها و تنوع کارت ها و همچنین کارت های خرید, کارت های تضمین و سایر انواع پرداختهای الکترونیکی هم در بانک تلاش جدی می شود و به ایمد خدا به مرور از اقدامات جدید رونمایی خواهد شد.
وی همچنین درباره اینکه بانک صادرات برترین شرکت بورس شده و برای حفظ این رتبه و ارتقای آن اظهار داشت:بانک صادرات ایران جزو 20 شرکت برتر بورسی است. برنامه ریزی که در جهت افزایش رتبه انجام شد این است که علاوه بر مسوولیت های اجتماعی که یک بانک دارد و به آن توجه خواهد شد، تحقق شعار «هر شعبه یک بانک» در بانک صادرات ایران کلیدخورد و مطمئا افزایش بهره وری در بانک صادرات ایران مورد توجه ویژه ای قرار دارد.
وی همچین در خصوص خروج بانک از رویکرد سنتی گفت:در عرصه بانکداری بین المللی استفاده از ابزارهای الکترونیکی یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و همزمان با رشد تکنولوژی در کشور باید شیوه بانکداری تغییر کند و از رویکرد سنتی خارج شود.

401/601

کد خبر: 651503

وب گردی

وب گردی