آموزش مسئولیت پذیری زیست محیطی به کودکان در مرکز فرآموز

همزمان با هفته محیط زیست ؛ 17کانون محله محور با هدف ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شرایط زیست محیطی شهر تهران با حضور داوطلبان محلی در شهرداری منطقه 11 افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز اعضای کانون های محیط زیست که درحال حاضر فعالیت خود را در ذیل خانه های سلامت سرای محلات آغاز کرده اند ؛ به عنوان پل های ارتباطی بین شهروندان و مدیریت شهری عمل خواهند کرد تا ضمن شناسایی مخاطرات و معضلات زیست محیطی محله خود ؛ نقطه نظرات ، پیشنهادات و ایده های افراد محلی و صاحب نظران را با مسئولین شهری در میان گذاشته و با مشارکت هم برای رفع آن ها اقدام کنند.

به گفته جعفری قائم مقام ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ؛ پس از ابلاغیه مقام معظم رهبری (مدظله) در موضوعات محیط زیست شهری و فرهنگی ؛ مدیریت شهری با رویکرد توسعه پایدار و جلب مشارکت مردم جدی تر از گذشته در حوزه شهروندی و آموزش های زیست محیطی ورود پیدا کرده است.

افتتاح 17کانون محیط زیست در محله های مرکزی پایتخت

جعفری با بیان این که کانون های محیط زیست محلات به عنوان مکانی برای جمع آوری ایده ها و نظرات مردم محله برای بهبود وضعیت محیط زیست محله و شهر تهران ایجاد شده است تأکید کرد: هر اقدامی که بتوان در حیطه بهبود وضعیت محیط زیست با محوریت توجه به فضای سبز و پوشش گیاهی ،هوای پاک ،زمین پاک ، آب سالم و انرژی پاک اجرایی کرد مورد استقبال و پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

او گفت توانمند سازی و انتقال اطلاعات به شهروندان در حوزه بهبود وضعیت محیط زیست محلات حرکت پایداری است که با مشارکت حوزه سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی در دست اجراست.

آموزش مسئولیت پذیری و محیط زیست در خانه های فرآموز

خانه های فراموز منطقه نخستین مراکزی هستند که تحت نظر معاونت اجتماعی و فرهنگی به کودکان 5تا 11 ساله مسئولیت پذیری زیست محیطی را آموزش می دهند.

در این مراکزکه با هدف شکل گیری مسئولیت پذیری در شخصیت کودکان آموزش های زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست در قالب برنامه های نمایشی ، مسابقات ، نقاشی و ... ارائه می شود ؛ ضمن آموزش های متمرکز کودکان در سنین طفولیت برای سازگاری با محیط زیست زیست سالم پرورش داده می شوند.

ثبت نام ازعلاقمندان در کانون های محیط زیست

داوطلبان فعالیت در حیطه محیط زیست که تمایل به فعالیت در زمینه شناسایی محیط زیست محله و ارائه ایده های اثر بخش برای رفع معضلات زیسست محیطی هستند می توانند به کانون های محیط زیست واقع در سرای محلات منطقه 11 مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 651616

وب گردی

وب گردی