خودرویی ها صدرنشین ارزش معاملات

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران خودرویی‌ها با بیشترین حجم و ارزش معالات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز چهارشنبه سهامداران بیشترین خرید و فروش‌ها را در سه گروه خودرو، محصولات فلزی و بانک‌‎ها ثبت کردند. این گروه ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین در روزی که گذشت بیش از 892 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 861 میلیارد ریال در 66هزار نوبت معاملاتی در بازار دست به دست شد.

در روز چهارشنبه شاخص کل 1.6 واحد بالا رفت و به عدد 75هزار و 876 واحد رسید. به این ترتیب می توان گفت امروز حرکت خاصی در این متغیر مهم بورسی رخ نداد.

این در حالی بود که شاخص بازار اول 84 واحد کاهش یافت و شاخص بازار دوم 510 واحد صعود کرد. نماد پتروشیمی شیراز، ارتباطات سیار، کشتیرانی و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص به کار خود پایان دادند.

این در حالی بود که چادرملو، هلدینگ خلیج فارس و گل گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث شدند این متغیر، صعود نکند.

در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته پتروشیمی شیراز، واسپاری ملت، تولید محور خودرو، سرمایه گذاری صنعت نفت، سخت آژند، داروسازی زاگرس و ماشین سازی اراک با بیشترین رشد قیمت ها در صدر جدول معاملات نشستند.

در مقابل نمادهای معادن بافق، آلومراد، ملی سرب و روی، فولاد آلیاژی، داروسازی فارابی، فرآورده های نسوز پارس و سرمایه گذاری ساختمان ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واسپاری ملت، سرمایه گذاری صنعت نفت، ماشین سازی اراک، سرمایه گذاری معادن و فلزات، حق تقدم سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و سرمایه گذاری رنا بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

در مقابل اوراق مشارکت ملی نفت ایران، شیشه و گاز، پتروشیمی شیراز، حق تقدم محورسازان ایران خودرو، داروسازی فارابی، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان و نیرو ترانس بیشترین صف فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز بانک صادرات با معامله 80 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و آذرآب با معامله 194 میلیارد ریال سهم بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

401/601

کد خبر: 651624

وب گردی

وب گردی