آیت الله  هاشمی رفسنجانی: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به همه مردم است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابزار تأسف از تشدید اختلافات و برخی بداخلاقی‌های سیاسی موجود در سطح گروه ها و رسانه‌های وابسته گفت: نباید اجازه دهیم تا اختلافات به خصومت و کینه بیانجامد.

به گزارش ایسکانیوز به تقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی شب گذشته در دیدار جمعی از مجمع ادواری وزرا گفت: افزایش آگاهی مردم و امنیت موجود در کشور سرمایه عظیمی برای تدوام راه است و رشد آگاهی و هوشیاری مردم، مسئولیت بیشتری برای مسئولان ایجاد می‌کند تا جامعه را به سمت سازندگی، اخلاق گرایی، و وحدت و برادری بیشتر هدایت کنند.

هاشمی رفسنجانی با ابزار تأسف از تشدید اختلافات و برخی بداخلاقی‌های سیاسی موجود در سطح گروهها و رسانه‌های وابسته که هدف بدنام کردن مخالفین، وسیله را برای آنان توجیه می‌کند افزود: نباید اجازه دهیم تا اختلافات به خصومت و کینه بیانجامد چرا که منجر به سست شدن پایه‌های اخلاق و فرهنگ در جامعه و نهایتاً ناامیدی مردم می شود.

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه را متعلق به همه مردم دانست و با بر شمردن ظرفیت‌های موجود دانشگاه بر اهمیت شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.

وی افزود: وجود بیش از 7500 آزمایشگاه و 3500 کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی امکان دسترسی هر محقق، پژوهشگر و دانشجو را برای انجام تحقیقات و پروژه‌های مختلف فراهم کرده است که این جمع نیز می‌تواند از این ظرفیت بالا به خوبی استفاده نماید.


هاشمی رفسنجانی، هدف دانشگاه آزاد اسلامی را توسعه تحققیقات برشمرد و ادامه داد: امروز با کمک نبوغ دانشجویان دانشمند خود توانسته‌ایم در زمینه‌های فناوری‌های نانو به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابیم که راه‌اندازی نیروگاه پلاسمایی و پیوستن به قدرت‌های عظیم انرژی ساز، یکی از آن موارد است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اولویت‌های مجلس دهم اشاره و ارائه راه حل و کمک به دولت را برای رفع مشکلات اقتصادی بویژه رکود، بیکاری جوانان و نقدینگی، از بخش‌های اصلی و بسیار مهم این مجلس ذکر کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه با تبریک ماه مبارک رمضان، اصل تفکر تشکیل این گونه مجامع را برای تبادل تجربیات، بسیار مفید و ارزنده خواند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان این مجمع بویژه مرحوم دکتر حسن حبیبی، بر ضرورت استفاده از امکانات و تفکرات جمعی، برای حل مشکلات کشور تأکید کرد و گفت: شما افراد با تجربه‌ای هستید که در مقاطع مختلف مسئولیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف اجرایی کشور داشته و بعضاً دارید و لازم است در برگزاری این جلسات برنامه داشته و راهکارهای عملی برای حل مشکلات ارائه دهید.

وی روزه را از نعمت‌های بزرگ الهی برای بندگانش دانست و گفت: روزه را می‌توان یکی از ارکان اصی سایر ادیان به شمار آورد زیرا در تمام ادیان الهی و بشری روزه به روشهای مختلف وجود دارد.


قبل از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن خوشامدگویی به حاضرین و قدردانی از حضور خدمتگزاران دولت در ادوار مختلف گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره استفاده از تجربیات نخبگان و فرهیختگان جامعه استقبال کرده و نیازمند کمک آنها می‌باشد.
در این مراسم که در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی، حاضرین روزه خود را افطار کردند.

203

کد خبر: 651741

وب گردی

وب گردی