خدایی: سرمایه دارها به بازار کار بیایند

کارشناس بازار سرمایه گفت: افرادی که انتظار سودآوری بیشتری را دارند مسلما پول خود را از بانک ها خارج می کنند و به سمت بازارهای مالی و اقتصادی سوق خواهند داد.

سعید خدایی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با ایسکانیوز درباه برگزاری مجامع گفت: به صورت کلی و سنتی در فصل مجامع به دلیل پرداخت سود نقدی به سهامداران موجب ایجاد جذابیت در بازار خواهد شد.

وی با اشاره به جذابیت فصل مجامع برای سهامداران گفت: به دلیل پرداخت سود به سهامداران و نیز ایجاد جذابیت در بازار سرمایه بازار تا حدودی روند مثبت را به خود خواهد گرفت با توجه به ارزیابی وضعیت شرکت ها پیش بینی می شود که در مجامع سال جاری سود خوبی نصیب سرمایه گذاران خواهد شد.

خدایی با بیان اینکه مجمع شرکت ها در سال جاری پررونق خواهد بود، گفت: به دلیل تغییراتی که در در فضای کلی و اقتصادی کشور ایجاد شده نسبت به سال های گذشته میزان سود بیشتری به دست سهامداران خواهد رسید که این افزایش سود می تواند زمینه افزایش جذابیت را جهت سرمایه گذاری در بازار ایجاد کند.

کارشناس بازار سرمایه ارزیابی خود از نحوه عملکرد بازار در فصل مجامع را اینگونه بیان کرد: این امر بستگی به اهدافی دارد که از سوی مجامع شرکت ها به بازار می رسد، در صورتی که در مجامع شرکت ها سود خوبی را به سهامداران ارائه دهند این امر در بازار منعکس شده و بازار روند مثبتی را طی خواهد کرد اما در صورت منفی بودن نتیجه مجامع به طور قطع روند بازار سمت و سوق منفی به خود خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه گفت: درصد نرخ سود سپرده بانکی می بایست متناسب با درصد نرخ تورم باشد. زمانی که نرخ تورم با کاهش همراه شود نرخ سود بانکی هم باید کاهش یابد. بدیهی است که این امر بستگی به افرادی دارد که اقدام به پس انداز پول در بانک خواهند کرد و بیشتر از نرخ تورم سود دریافت می کنند اما کسانی که به دنبال دریافت سود بیشتری هستند به طور حتم باید پول خود را در جریان فعالیت اقتصادی قرار دهند.

خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که انتظار سودآوری بیشتری را دارند مسلما پول خود را از بانک ها خارج می کنند و به سمت بازارهای مالی و اقتصادی سوق خواهند داد.

کارشناس ارشد بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه بازار مسکن، سکه و همچنین ارز رکودی حاکم است که به نوعی می توان گفت بازار ثابتی خواهد بود بنابراین تنها بازاری که جهت سرمایه گذاری باقی خواهند ماند و پتانسیل ورود نقدینگی را دارد بازار سرمایه است که در صورت حاکم بودن فضای سیاسی و اقتصادی مساعد در کشور بازار رشد و بازدهی متناسبی را تجربه خواهد کرد و همچنین سودهای کلانی را به سرمایه گذاران پرداخت خواهد کرد.

401/602

کد خبر: 651798

وب گردی

وب گردی