پرواز بیش از استاندارد بالگرد برای مهار آتش جنگل های پاسارگاد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: روز گذشته (پنجشنبه) برای مهار آتش در جنگل های پاسارگاد، بیش از حد استاندارد پرواز بالگرد داشتیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ناصر چرخساز افزود:‌ میزان استانداد ساعت پرواز بالگرد در مواقع بحران ، هفت ساعت است اما روز گذشته بالگرد هلال احمر هشت ساعت و 40 دقیقه برای مهار آتش در جنگل های پاسارگاد پرواز داشت.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی براینکه برخی رسانه ها مدعی هستند خلبان بالگرد هلال احمر ، پایان ساعت کاری اش را علت پایان دادن به عملیات مهار آتش در روز گذشته اعلام کرده است، گفت: یک خلبان بالگرد براساس استانداردهای بین المللی ، هنگام وقوع بحران تنها باید هفت ساعت پرواز کند، درحالی که خلبان بالگرد ما روز گذشته هشت ساعت و 40 دقیقه برای مهار آتش در جنگل های پاسارگاد پرواز داشت و بیش از آن خطرناک است.
به گفته وی در حال بیش از 130 نیروی امدادی هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و مشغول عملیات هستند .
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: تا پایان روز گذشته دو آمبولانس هلال احمر به منطقه اعزام شد و بیش از 50 نفر (امدادگران و حاضران در صحنه) در این عملیات مصدوم شدند.
چرخساز گفت: از صبح امروز(جمعه) نیز بالگرد هلال احمر مشغول مهار آتش است و تاکنون چهار ساعت پرواز داشته است.
این مقام سازمان امداد و نجات ، مهار آتش، انتقال نیرو و حمل ملزومات مورد نیاز را از وظایف این بالگرد عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه تنگ بلاغی شهرستان پاسارگاد در استان فارس از صبح روز چهارشنبه 19 خرداد ماه جاری به دلایل نامعلوم آغاز شده است و گفته می شود تاکنون حدود 2 هزار و 500 هکتار از جنگل‌های این منطقه با درختان 200 ساله در آتش از بین رفته است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 110 کیلومتری شمال شیراز واقع است.

105105

کد خبر: 651895

وب گردی

وب گردی