اولتیماتوم آموزش‌وپرورش به مدارس غیردولتی/ کاهش شهریه در صورت سرپیچی از قانون

مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به مدیران مدارس غیردولتی نسبت به افزایش شهریه مصوب و تخلف‌های احتمالی هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا مجتبی زینی‌وند درباره علت بالا بودن شهریه مدارس غیردولتی به خصوص در مقاطع متوسطه و پیش‌دانشگاهی توضیح داد و گفت: سقف شهریه پیش‌دانشگاهی در سال تحصیلی آینده 10میلیون تومان در نظر گرفته شده است، چرا که میزان برگزاری کلاس‌های فوق برنامه زیاد است.

او افزود: در مقطع پیش‌دانشگاهی 16ساعت کلاس فوق برنامه برگزار می‌شود؛ یعنی اضافه بر ساعت درسی مصوب، میزان برگزاری کلاس‌های فوق برنامه نیز باید حساب شود. به همین دلیل شهریه هم بالاتر می‌رود و هر مدرسه‌ای که فوق برنامه کمتری داشته باشد، میزان دریافت شهریه کمتر است.

مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مقطع ابتدایی نیز فاصله بین بالا و پایین بودن شهریه به آیتم‌ها و شاخص‌های الگوی شهریه بستگی دارد که عبارت است از میزان اجاره بها، میزان پرداختی حقوق به معلمان و عملکرد آموزشی و او افزود: مدرسه‌ای که در رابطه با عملکرد آموزشی و پرورش خود به صورت مستند چیزی را ارائه دهد، موجب افزایش شهریه آن مدرسه خواهد شد. چون مبنای شهریه؛ هزینه تمام شده و مبنای شهریه عملکرد مدرسه است؛ بنابرین شهریه‌های مدارس با یکدیگر متفاوت است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه بیشترین میزان برخورد ما با مدیران و موسسان شهر تهران است، اما آمار دقیقی ندارم، گفت: هر ساله تیم‌های بازرسی آموزش و پرورش از اردیبهشت ماه تا پایان تابستان به مدارس غیردولتی می‌روند و گزارش تهیه می‌کنند. مدارس متخلف به شورای نظارت استان معرفی می‌شوند و در نهایت برای مدارس بسته به نوع تخلف‌شان حکم صادر می‌شود.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: بعد از فرمایش رهبری با مدیران کل آموزش و پرورش، به خصوص با مدیر کل شهر تهران که آمار بیشترین افزایش شهریه را داشتند، جلسه گذاشتیم و آنها را موظف کردیم که ستاد نظارت بر ثبت‌نام شهریه به ویژه در مناطق 1 تا 6 به صورت الزامی ایجاد شود، ناظرانی از اداره کل آموزش و پرورش در ستادها مستقر شوند و به صورت مستمر از مدارس بازدید کنند؛ این کاری بوده که امسال به صورت فوق العاده انجام می‌دهیم. اگر گزارش داشته باشیم، روزانه هم بازدید خواهیم داشت.

او با اشاره به کاهش شهریه مدارس غیردولتی در سال آینده در صورت سرپیچی از قانون در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر مدرسه به مدرسه شهریه‌ها مشخص و به استان‌ها ابلاغ شده است. تمام مدارس غیردولتی و مدیران مدارس موظفند؛ پوستر شهریه را در معرض دید قرار دارند و اولیا براساس مبلغی که در پوستر ذکر شده، شهریه پرداخت کنند و در حال حاضر اولیا هیچ مبلغی بابت غذا و سرویس نباید پرداخت کنند. اولیا اگر دیدند که مدارس شهریه اضافی می‌گیرند، به ستادهای نظارت گزارش دهند یا با شماره‌ای که زیر برگه پوستر است، تماس و گزارش دهند.

105105

کد خبر: 651901

وب گردی

وب گردی