عوارض کشیدن دندان‌های شیری کودکان

یک جراح و دندانپزشک گفت: مراقبت از دندان‌های شیری کودکان اهمیت بالایی دارد و والدین باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر ملیحه قربانی گفت: در سنین کودکی با رویش دندان‌های شیری، فرم دندان‌ها صورت می‌گیرد و به همین دلیل مراقبت صحیح از این دندان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

او گفت: دندان‌های شیری الگویی برای رویش دندان‌های زیری هستند و مسیر رویش دندان‌های زیری را تعیین می‌کنند و در صورت کشیدن آنها، دندان‌های اصلی راه خود را برای رویش گم می‌کنند.

قربانی ادامه داد: متاسفانه بعضی از والدین برای کشیدن دندان‌های شیری کودکان‌شان به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند و این در حالی است که می‌توان ۹۹ درصد دندان‌های شیری کودکان را حفظ کرد.

این دندانپزشک در ادامه گفت: کشیدن دندان‌های شیری علاوه بر موارد ذکر شده، بر جویدن کودک هنگام خوردن و حتی تکلم کودک نیز تاثیر بسیاری می‌گذارد که این امر بعضا تا سال‌ها باعث رنج کودک می‌شود.

او افزود: در صورت کشیدن دندان‌های شیری کودکان، دندان‌های اطراف آن، خود را به سمت جای خالی کج می‌کنند که این امر باعث بر هم خوردن فرم دندان‌های کودک شده و علاوه بر آن با کشیدن این دندان‌ها، فرم استخوانی فک کودک نیز ناقص می‌شود.

ملیحه قربانی در پایان افزود: والدین می‌توانند با مراجعه به دندانپزشک و مشورت، بهترین تصمیم را در خصوص دندان‌های کودکان‌شان بگیرند و حتی با مشورت پزشک می‌توانند از دندان‌های شیری کودکان‌شان مراقبت و آنها را حفظ کنند و در صورت کشیدن آنها نیز با استفاده از روکش و فضانگهدار می‌توان از عواقب آن جلوگیری کرد.

20103

کد خبر: 652091

وب گردی

وب گردی