مرجانه گلچین:برای نجات تالاب عینک از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد

بازیگر گیلانی و سرشناس تلویزیون که به عنوان سفیر نجات تالاب «عینک» رشت معرفی شده است گفت: برای نجات تالاب عینک از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد چرا که این تالاب سرمایه گیلان و ایران است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، «مرجانه گلچین» گفت: هنرمندان، ورزشکاران و چهره های خاص نه تنها در حوزه محیط زیست که در هر حوزه دیگری ورود می کنند، به دلیل علاقه مردم نسبت به آنها و ارتباط ویژه ای که با مردم دارند، همواره تاثیر گذار بوده و نقش مهمی در حرکت های اجتماعی ایفا می کنند.

او افزود: متاسفانه این روزها اخبار مختلفی از سراسر دنیا مخابره می شود مبنی بر اینکه حال زمین خوب نیست و کمک به محیط زیست و حفاظت از آن از وظایف مهم هر کسی است که روی زمین زندگی و از منابع طبیعی موجود در آن استفاده می کند.

این هنرمند گیلانی گفت: نه تنها به عنوان یک هنرمند که به عنوان یک انسان بهره مند از مواهب طبیعی زمین، دغدغه حفظ و حراست از محیط زیست را داشته و در این راستا هر آنچه از دستم بر بیاید را انجام می دهم.

او در ادامه با اشاره به وضعیت بحرانی بزرگترین تالاب شهری کشور گفت: متاسفانه وضعیت این گوهر ارزشمند گیلان و شهر رشت نامناسب است و آنچه که دیده و شنیده می شود حاکی از حال بد تالاب عینک است.

گلچین ادامه داد: تالاب عینک یکی از زیباترین جلوه های طبیعت در شهر رشت است که این روزها درگیر آلودگی و گیاهان مهاجم شده است.

سفیر نجات تالاب عینک افزود: به عنوان یک هنرمند گیلانی و انسانی که نسبت به محیطی که در آن زندگی می کند احساس وظیفه می کند، برای نجات تالاب عینک از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد.

این هنرمند سرشناس تلویزیون هم چنین حفاظت از محیط زیست را در گرو فرهنگ سازی دانست و گفت: فرهنگ سازی در حوزه حفاظت از زمین باید از سنین کودکی آغاز شود تا افراد از سنین پایین دغدغه حفظ محیط زیست را داشته باشند.

گلچین افزود: متاسفانه به رغم اینکه از محیط زیست و مهربانی اش استفاده می کنیم اما بیشترین نامهربانی را با او داشته و دغدغه ای برای حفظ آن در خیلی ها احساس نمی شود.

او ادامه داد: اگر زنده هستیم و زندگی می کنیم باید دلمان برای زمین و مواهبی که در آن وجود دارد بسوزد چرا که اگر با محیط زیست بدرفتاری کنیم، عذابش دامان خودمان را خواهد گرفت.

20103

کد خبر: 652118

وب گردی

وب گردی