شیوه‌نامه کانون تفکر در دانشگاه یزد تصویب شد

شیوه نامه کانون تفکر دانشگاه یزد به منظور گسترش تفکر راهبردی و ایجاد زمینه مشارکت دانشگاهیان در حل مسائل جامعه توسط هیات رئیسه دانشگاه تصویب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمدرضا فاضل مشاور مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد گفت: به استناد شیوه‌نامه کانون تفکر مصوب شورای گسترش آموزش عالی در سال ۸۴ و به منظور گسترش تفکر راهبردی و ایجاد زمینه مشارکت دانشگاهیان در حل مسایل جامعه، شیوه‌نامه کانون تفکر در دانشگاه یزد به تصویب رسید.

او افزود: کانون تفکر به دلیل اینکه فعالیت اجرایی ندارد از نظر تشکیلات بسیار محدود است و صرفا از طریق یک دبیرخانه مدیریت می‌شود وظیفه اصلی آن تهیه خوراک فکری برای مسائل داخل و خارج از دانشگاه است.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد گفت: اعضای این کانون از میان استادان دانشگاه، فعالان صنعتی و اجتماعی، مدیران اجرایی و سایر افراد صاحب‌نظر انتخاب می شوند.

به گفته فاضل این کانون واحدی غیر رسمی است که در ارائه نظرات و دیدگاه‌ها کاملا مستقل عمل می‌کند.

او گفت: هدف این کانون انجام مطالعه، ایده‌پردازی و پژوهش برای تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی و دفاعی و ارائه ایده و راه حل برای مشکلات و چالش‌ها و آینده اندیشی در موضوع‌های مورد نظر مدیران و سیاستگذاران متقاضی (بخش دولتی و خصوصی) و کمک به تصمیم‌سازی برای آنان است.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد گفت: کانون تفکر پیشنهادهایی برای توسعه استان در راستای محورهای یادشده نظیر انرژی خورشیدی، گیاهان دارویی، محیط زیست و غیره ارائه می‌کند.

فاضل گفت: دبیر کانون باید ابتدا درخواست راه‌اندازی این کانون را به تصویب شورای گسترش دانشگاه و سپس هیات رئیسه دانشگاه برساند.

او گفت: دبیر کانون همچنین باید یک طرح توجیهی ارائه دهد و افراد پیشنهادی را معرفی کند و تعداد اعضا حداقل ۵ و حداکثر ۱۲ نفر است.

20104

کد خبر: 652122

وب گردی

وب گردی