آخرین وضعیت سردفتر متخلف پرونده بابک زنجانی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سردفتر متخلف در پرونده بابک زنجانی اظهار نظر کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، احمد تویسرکانی درباره آخرین وضعیت پرونده سردفتر متخلف در پرونده بابک زنجانی و استعلامات انجام شده، گفت: فعلا دادگاه نکته خاصی را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام نکرده است و این پرونده همچنان مفتوح است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پرونده رسیدگی به این تخلفات در مرحله دادرسی است که متناسب با تخلف صورت گرفته از سوی فرد خاطی،‌ پرونده فعلا به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

تویسرکانی افزود: هنوز حکم قطعی این پرونده صادر نشده است و اگر دادگاه به این تخلف برسد و به سازمان ثبت اسناد اعلام کند، تابع رای دادگاه بوده و اجرا می کنیم.

سی ام آبان ماه سال گذشته بود که در جریان رسیدگی به دوازدهمین جلسه پرونده متهم نفتی، بابک زنجانی به ثبت ملک ایران زمین در یکی از دفترخانه ها اشاره کرد.

او در پاسخ به سوال قاضی در مورد میزان حق ثبت در دفتر خانه گفت: مبلغ دقیق را به یاد ندارم.

با این حال قاضی صلواتی از وقوع یک تخلف دیگر در این پرونده خبر داد و گفت: کل هزینه دفترخانه ۱۰ میلیون تومان می‌شده است در صورتی که سردفتر شماره ۸۱۹، ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از شما پول گرفته است.

پس از اشاره به این تخلف، قاضی صلواتی درخواست احضار متهم به دادسرا را داد و خواهان رسیدگی به این تخلف شد.

این پایان ماجرا نبود چرا که چندی بعد، سخنگوی دستگاه قضا در خصوص این تخلف اعلام کرد: اینکه می گویند این سردفتر ۸میلیارد تومان گرفته است صحیح نیست و این رقم بیش از یک میلیارد بوده است و در سال گذشته بلافاصله بعد از طرح این مسئله سردفتر خاطی تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد.

او با بیان اینکه مجازات این فرد سنگین است، گفت: به دلیل اینکه این سردفتر رشوه گرفته بود مجازات سنگینی در انتظارش است با این حال کار خلاف رقم خورده بود که خود متهم و طرفین پرونده نیز در این مسئله مقصر بودند در ابتدا ملک ایران زمین ۷۰۰میلیارد تومان کارشناسی شده بود که با اعتراض خود متهم به هیات سه نفره ارجاع داده شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: تخلف دیگری نیز صورت گرفته بود که طی آن ۸هزار میلیارد در سند صوری نوشته شده بود که به عنوان بدهی متهم مطرح شد.

بر این اساس، بیش از هفت ماه از اعلام رسمی این تخلف می گذرد و طبق گفته مسئولان قضایی هنوز این پرونده در مراحل رسیدگی قرار دارد

20106

کد خبر: 652123

وب گردی

وب گردی