نوشابه ها را سر سفره افطار باز نکنید

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران به روزده داران تاکید کرد: نوشابه های گازدار را سر سفره افطار باز نکنید و از مصرف آن خودداری کنید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، دکتر احمدرضا درستی گفت:دستگاه گوارش ، هنگام افطار از آنجا که مدتی طولانی خالی بوده و حساس شده است، آماده هر گونه آسیبی است و نوشیدن نوشابه های گازدار برای آن بسیار مضر است .
او افزود:‌بهتر است افطار با آب گرم و یک ماده غذایی کم شیرین مانند خرما باز شود؛ نوشیدن نوشابه ها سر سفره افطار در طولانی مدت موجب دفع کلسیم و خراب شدن دندان ها و پوکی استخوان می شود؛ همچنین نوشابه ها به چاق شدن افراد کمک می کند و حتی نوشابه های بدون قند نیز چاقی می آورد.
او گفت: به روزه داران توصیه می شود حتی دوغ گاز دار بر سر سفره افطار نیز مصرف نکنند چه برسد به نوشابه ها که ضرر بیشتری دارند.

ورود دلستر و ماء الشعیر به سفره افطار ممنوع
مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نوشیدن دلستر و ماء الشعیر نیز سر سفره افطار توصیه نمی شود؛ ماء الشعیر ها در حقیقت همان نوشابه های گاز داری به شمار می آیند که فقط به جای رنگ ، چند قطره ماء الشعیر به آنها اضافه شده است.
درستی افزود: ماء الشعیر ها چاق کننده اند؛ مصرف نوشابه ها خارج از ماه مبارک رمضان ، ماهانه یک تا 2 بار بد نیست اما به صورت دائمی به ویژه هنگام افطار، اشتباه است و به سلامت آسیب می رساند.

20103

کد خبر: 652158

وب گردی

وب گردی