رحیمی‌جهان‌آبادی مطرح کرد:درخواست عارف  از اعضای فراکسیون امید  برای رای به  لاریجانی

یک عضو فراکسیون امید در مجلس گفت: شب قبل از رای‌گیری هیات‌رئیسه دائم آقای عارف در فراکسیون امید از اعضا خواستند که با توجه به شرایط کشور، فضای داخلی و بین المللی همه به آقای لاریجانی رای دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، گفت: در آن جلسه آقای عارف گفتند که شرایط ایجاب می‌کند که ما در همه عرصه‌ها از جمله مجلس با یکدیگر همدلی و هم افزایی داشته باشیم و با توجه به این که اختلاف آرا مشخص شده بود از همه دوستان خواستند تا از ریاست لاریجانی حمایت کنیم که این مساله با اکثریت قاطع در فراکسیون امید مورد حمایت قرار گرفت.

وی با اعتقاد به اینکه ترکیب مجلس دهم ترکیبی فوق‌العاده پیچیده نسبت به همه مجالس شورای اسلامی در کشورمان است، اظهار کرد: این پیچیدگی به دلیل تعداد زیاد نیروهای مستقل و جدیدی است که وارد مجلس شده‌اند و اکثر آنها اگرچه به یک جناح وابستگی ندارند اما افرادی صاحب تحلیل و صاحب نظر هستند و برای هر موضوع و تصمیمی که در مجلس گرفته می‌شود تحلیل خاص خود را دارند.

وی با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه شاخص‌ترین ویژگی مجلس دهم تخصص‌گرایی و اعتدال نمایندگان نسبت به مسائل است، افزود: در ترکیب هیات رئیسه نیز از اعضای فراکسیون امید و اصولگرایان حضور دارند.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه شخصیت دکتر لاریجانی به عنوان فردی توانمند و میان‌رو به تعادل و بالانس مجلس دهم بسیار کمک می‌کند، تصریح کرد: اخیرا هم لاریجانی با عارف در جهت برخی همکاری‌ها دیدار داشته‌اند و من خودم به شخصه خیلی امیدوار هستم که این مجلس مجلسی خوب، موفق و متعادل در عرصه‌های مختلف باشد.

وی یادآور شد: عمده‌ترین دغدغه نمایندگان نیز مسائل معیشتی و اقتصادی مردم است که نمایندگان باید در رابطه با این محورهای اصلی به اجماع برسند و مسیری را که به نفع ملت و نظام باشد در این چهار سال طی کنند.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه هم افزایی فراکسیون امید و ولایت در مجلس دهم ادامه‌ خواهد داشت افزود: البته در هر طیفی ممکن است افراد رادیکالی حضور داشته باشند که اینها بقایشان در دامن‌زدن و دو قطبی کردن مجلس باشد، اما اکثریت قاطع و فراگیر مجلس دهم خواهان این هستند که با همدلی و هم افزایی امور را پیش ببرند و به دنبال دو قطبی کردن فضا و ترجیح دیدگاه‌های سیاسی خود در مجلس نیستند و در هر دو طرف تمایل به همگرایی مشهود است.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دغدغه مجلس این نیست که دولت در چهار سال بعدی بماند یا برود، افزود: دغدغه ما این است که مردم عملکرد درستی از دولت ببینند و انتخاب شفاف و آزاد آنان و تصمیمی که گرفته خواهد شد به نفع نظام و مردم باشد.

رحیمی جهان‌آبادی با تاکید بر این که ما نباید فضای تشتت میان مجلس و دولت را دامن بزنیم و سیاست خارجی موفقی که دولت داشته را نادیده بگیریم، گفت: البته نباید به اسم حمایت از دولت نیز قدرت نظارت مجلس را کاهش داد. اگر ما در حمایت از برجام به روزی برسیم که دست از نظارت بر برجام و عملکرد دولت در حوزه سیاسی خارجی برداریم این ظلم به مردم و نظام است.

وی یادآور شد: انتقادی که به مجلس نهم وارد بود، این بود که این مجلس در برخی موارد منافع حزبی و گروهی خود را بالاتر از منافع عمومی تعریف می‌کرد که این درست نیست و اگر این ماجرا در مجلس دهم هم اتفاق بیافتد موجه نیست، همه باید بدانند که اولویت، منافع ملی و سیاست‌های کلان نظام است و برجام و سیاست خارجی جز مسائل کلان ماست. اگر روزی منافع کلان و ملی ما قربانی منافع حزبی و جناحی شود این مسئله به حقوق مردم و کشور آسیب می‌زند.

203/201

کد خبر: 652177

وب گردی

وب گردی