ترجمه  کتاب سیروپ های گلوکزی  توسط عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات

کتاب سیروپ های گلوکزی، تکنولوژی و کاربردها تألیف پیتر هال، به همت دکتر مسعود هنرور عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات و فلورا فرخی دانشجوی دکتری تخصصی علوم و صنایع غذایی این واحد دانشگاهی ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود هنرور در رابطه با این کتاب گفت: سیروپ های گلوکزی که غالبا با نام متعارف شربت یا سیروپ های ذرت شناخته می شوند، از منابع مختلف نشاسته ای همچون ذرت، گندم و سیب زمینی استخراج می شوند.

وی ادامه داد: به سبب دارا بودن ویژگی های خاص، می توانند در عین تأمین شیرینی مورد نیاز، با صرفه اقتصادی قابل توجه در هزینه های تمام شده، ویژگی ها و خواص عملکردی منحصر بفردی را در مواد غذایی بوجود آورده و جایگزین مناسبی برای ساکارزو یا همان شکر معمولی به شمار می روند.

دکتر هنرور با بیان اینکه کتاب حاضر، کلیه اطلاعاتی که در خصوص تولید، فرآوری و بکارگیری انواع سیروپهای گلوکوزی مورد نیاز است را، گرد هم آورده است، ادامه داد: تأکید بر اطلاعات کاربردی و حائز اهمیت دستورالعمل تهیه محصولات مختلف با استفاده از سیروپ های گلوکزی، ارائه محاسبات و اطلاعات مفید و مورد نیاز همراه با کاربردهای معمول و حتی بالقوه آنها، همگی از قابلیت های منحصر به فرد این کتاب به شمار می روند.

به گفته وی، متخصصین صنایع غذایی می توانند با بکارگیری مطالب این کتاب از انواع کاربردهای خاص و دستورالعمل های تهیه بسیاری از محصولات غذایی مرتبط با قند و روشهایی برای جایگزین نمودن ساکارز با این قبیل سیروپ های گلوکزی بهره مند شد.

لازم به ذکر است هدف از این کتاب، شرح چگونگی شاخته شدن و تولید سیروپ های گلوکزی، برای افرادی است که تازه با سیروپ گلوکزی آشنا شده اند و مهمتر اینکه چگونه، چرا و چه زمان باید از یک سیروپ گلوکزی در یک کاربرد خاص استفاده کرد.

این کتاب، شامل جداول و اطلاعات تکنیکی مفید، همراه با فهرست لغاتی از اصطلاحات تخصصی است که هم طی تولید و هم در کاربرد سیروبهای گلوکزی مورد استفاده قرار گرفته است. این فهرست لغات صرفا حاوی توضیحات ساده ای از این واژه ها و اصطلاحات است و مقصود، ارائه یک فرهنگ لغت قطعی از اصطلاحات علمی نیست.

20101

کد خبر: 652192

وب گردی

وب گردی