موارد جدید ابتلا به HIV در آفریقا به صفر می‌رسد

یکی از مقامات ارشد زامبیا گفت: این احتمال وجود دارد که تعداد موارد جدید ابتلا به HIV در آفریقا تا سال ۲۰۳۰ به صفر برسد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، "جوزف کاسونده" وزیر سلامت زامبیا با بیان اینکه ممکن است میزان موارد جدید ابتلا به ویروس HIV در آفریقا و همچنین مرگ و میر ناشی از ابتلا به ایدز تا سال ۲۰۳۰ به صفر برسد، گفت: در بسیاری از کشورهای آفریقایی تعداد موارد جدید ابتلا به این عفونت کاهش یافته یا روند ثابتی را پیدا کرده است در حالیکه مرگ و میر ناشی از ایدز به دلیل گسترش برنامه‌های درمانی کاهش یافته است.

او در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ۵۴ عضو گروه‌های آفریقایی بر این باورند که این هدف قابل دست یافتن است و دلیل آن سیاست‌های دولت‌هاست.

به گفته وزیر سلامت زامبیا به رغم این پیشرفت، هنوز اقدامات بسیاری باید در این زمینه انجام شود. در سال ۲۰۱۵ حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به HIV گزارش شد که دو سوم آنان در آفریقا بوده‌اند. همچنین باید بر آسیب پذیری افراد جوان به خصوص زنان جوان و دختران نوجوان در برابر عفونت HIV در آفریقا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان معتقدند فقر و بیکاری موجب تشدید موارد ابتلا به HIV و ایدز شده است و کشورهای آفریقایی خواستار اختصاص منابع فزاینده در این حوزه هستند.

20103

کد خبر: 652430

وب گردی

وب گردی