کشف 1.6 میلیون لیتر سوخت قاچاق / 239 نفردستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی ناجا بااعلام اجرای سومین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق با "اولویت بندی " ، گفت : بالا بردن هزینه های جرم با اجرای طرح های فوق از راهبردهای عملیاتی پلیس آگاهی است .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سرهنگ کارآگاه "مهدی قدمی" از اجرای سومین مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت برخورد با قاچاق فرآورده های نفتی و توزیع خارج از شبکه سوخت خبر داد.

او با بیان اینکه این طرح از اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله اجرا گذاشته شده است ، افزود : تشدید مبارزه با قاچاق، عرضه خارج از شبکه سوخت و برخورد با افراد فرصت طلب که با استفاده از خلاء های نظارتی اقدام به قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی می کنند ، از اهداف اجرای این طرح است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: کنترل و نظارت بر مصرف کنندگان عمده سوخت(شرکت های تولیدی، صنعتی،کشاورزی ،نیروگاه ها ،جایگاه های عرضه سوخت و تانکرهای سوخت رسان... ) نیز بخشی از روند اجرای این طرح است .

سرهنگ قدمی افزود: همزمان با اجرای این طرح مجموعاً تعداد 176دستگاه خودرو متخلف شناسایی و بیش از یک میلیون و 692 لیتر فرآورده های نفتی و تعداد 31 عدد باک غیرمجاز کشف شد.

او با اشاره به اینکه از زمان اجرای این طرح تا کنون 239 متخلف دستگیر شده اند ، گفت : همزمان با اجرای این طرح، 50 مورد تخلف شرکت های تولیدی صنعتی و کشاورزی از طریق مراجع ذی صلاح تحت رسیدگی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه به برخی از شیوه های تخلف شامل ؛ عرضه خارج از شبکه مواد سوختی ،انحراف از مسیر، حمل سوخت در باک اضافی، فروش غیر قانونی سوخت سهمیه ای به افراد سودجو ،حمل بدون اسناد و مدارک قانونی تحت پوشش صادرات و چندگانگی در اعطای مجوز حمل که منجر به عدم شناسایی محموله های واقعی می شود نیز اشاره کرد .

براساس گزارش سایت پلیس، او گفت : برخورد با قاچاقچیان و سودجویان مواد سوختی به منظور بالا بردن هزینه های جرم با اجرای طرح های فوق از راهبردهای عملیاتی پلیس آگاهی بوده و تداوم آن در دستور کار قرار دارد.

20106

کد خبر: 652488

وب گردی

وب گردی