کشف 20 میلیارد ریال اشیاء تاریخی در اصفهان

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری دو قاچاقچی اشیاء تاریخی- فرهنگی و کشف 12 قطعه اشیاء تاریخی به ارزش 20 میلیارد ریال خبر داد. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سرهنگ کارآگاه "ستارخسروی" گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت دو نفر در زمینه حفاری غیر مجاز و قاچاق آثار با ارزش تاریخی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی، تحقیقات خود را آغاز و این دو حفار غیر مجاز را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این دو فرد قاچاقچی، 12 قطعه اشیاء تاریخی- فرهنگی به ارزش 20 میلیارد ریال کشف شد و با تشکیل پرونده هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

خسروی با اشاره به این که آثار باستانی و اشیاء تاریخی یک کشور نشان دهنده قدمت، تاریخ، فرهنگ و شناسنامه آن کشور است، افزود: نیروی انتظامی با قاچاقچیان اشیاء تاریخی و عتیقه برخورد قانونی خواهد کرد و از شهروندان خواست درصورت کسب هرگونه خبری مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و سرمایه های ملی، موضوع را به سرعت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

20103

کد خبر: 652566

وب گردی

وب گردی