ولایتی: ایران و چین  نسبت به هم هیچ سابقه منفی ندارند/استقبال از بازسازی  جاده ابریشم

 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رابطه ایران و چین با سابقه چند هزار ساله، ریشه های لازم برای رشد را در تمام زمینه ها دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در دیدار با پروفسور وانگ ژانگ رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین با اشاره به سابقه روابط دیرینه ایران و چین افزود: این دو کشور نسبت به هم هیچ سابقه منفی ندارند؛ این خود باعث شده است تا زمینه گسترش روابط میان دو کشور در سطح خوبی باشد.

وی افزود: اگر مسئولان دو کشور بخواهند می توانند از این زمینه ها به نحو احسن استفاده کنند که ما تصمیم مسئولان دو کشور برای گسترش روابط را به تدریج مشاهده می کنیم.

ولایتی گفت: در طی این چند سال رفت و آمدهای گسترده ای را به چین داشتیم و حالا هم که شما این سفر را انجام دادید آن را به فال نیک می گیریم.

وی همچنین به بازسازی جاده ابریشم اشاره کرد و افزود: از مساله بازسازی جاده ابریشم که بر اساس مقتضیات قرن 21 از سوی چین اتخاذ شده استقبال می کنیم و امیدواریم در این سفر گام های موثری را برای فعالیت بیشتر در جاده ابریشم برداریم.

ولایتی اظهار داشت: همانطور که دوستان چینی برای ما در مورد جاده ابریشم گفته اند معلوم است که این یک راه استراتژیک است که چین را به دنیا متصل میکند ما به ملت و دولت چین برای این تصمیم گیری تبریک میگوییم و آماده اجرایی شدن این تصمیم هستیم که دریچه گسترده ای به روی چین باز می کند.

وی افزود: ایران در موقعیت استراتژیک خوبی از نظر راه خشکی و آبی برای اتصال به دنیا قرار دارد و می تواند در همفکری با چین کمک کند.

پروفسور وانگ ژان ، رییس آکادمی علوم اجتماعی چین و هیئت همراه بعد از ظهر امروز با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با علی‌اکبر ولایتی رئیس این مرکز، دیدار و گفت‌وگو کردند.

  • 203/201
کد خبر: 652577

وب گردی

وب گردی