صنایع برتر در معاملات امروز بورس تهران

در معاملات روز یک شنبه گروه خودرو با معامله 299 میلیون سهم به ارزش 173 هزار میلیارد ریال در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز یک شنبه گروه های خودرو، محصولات فلزی و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

در این روز سهامداران بیش از دو هزار و 410 میلیارد ریال برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند. این معاملات در 59 هزار نوبت انجام شد.

همچنین در این روز شاخص کل 32 واحد ریزش را ثبت کرد و در عدد 74 هزار و 817 واحد نشست.

امروز نمادهای هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی جم، بانک ملت و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر آن شدند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو و پتروشیمی شیراز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت این متغیر را رقم زدند.

در این روز شاخص بازار اول 121 واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم رشدی 517 واحدی را به خود دید.

صدر نشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت ها متعلق به نمادهای سپنتا، عمران و توسعه فارس، داروسازی ابوریحان، بیمه پارسیان، داروپخش، داروسازی زهراوی و جوشکاب یزد بود.

این در حالی بود که سهامداران قند قزوین، گروه صنعتی بوتان، پتروشیمی شیراز، قند لرستان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، قند نیشابور و قند ثابت خراسان با بیشترین کاهش قیمت، شاهد آب شدن سرمایه های خود بودند.

سهامداران در این روز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام عمران و توسعه فارس، نیرو محرکه ، دارویی رازک، نورد و قطعات فولادی و سایپا آذین بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سهامداران پتروشیمی شیراز، پتروشیمی فناوران، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، حق تقدم محورسازان ایران خودرو، نیرو ترانس، حق تقدم کویر تایر و اوراق مشارکت شهرداری اصفهان با قرار گرفتن در صف های فروش برای خروج از این نمادها تلاش کردند.

همچنین در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 80 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی جم با معامله بلوکی به ارزش 594 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

401/۶۰۲

کد خبر: 652599

وب گردی

وب گردی