سفر  زن امریکایی به تهران  برای شرکت در محاکمه عاملان قتل دخترش

دادگاه رسیدگی به پرونده زن امریکایی که در تهران از پا درآمده بود، همزمان با اعلام خبر زنده بودن مادرش وارد مرحله تازه‌ای شد.این درحالی است که قضات دادگاه جنایی تصور می‌کردند تنها اولیای دم مقتول سه پسرش هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از اواخر بهمن سال 90 در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت.
مرد ایرانی در تماس با پلیس از ناپدید شدن همسر امریکایی‌اش خبر داد و گفت: همسرم «ترسا ویرجینیا» هر از گاهی برای دیدن اقوام و فامیل‌‌مان که در تهران زندگی می‌کنند به ایران می‌آمد. آخرین بار نیز حدود یک ماه قبل به تهران سفر کرد. اما از 20 روز قبل که با خودروی شخصی از خانه خارج شد دیگر برنگشت و کسی هم از او خبر ندارد.
با طرح این شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای جنایی تهران، مأموران پلیس آگاهی تحقیق برای کشف ردی از زن ناپدید شده را آغاز کردند. آنها در ادامه تجسس‌ها دریافتند در زمان ناپدید شدن این زن، کارت سوخت خودرو‌اش مورد استفاده قرار گرفته است.
با این سرنخ کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته جایگاه سوخت پرداخته و موفق شدند دو مرد جوان را سوار بر خودروی زن گمشده شناسایی کنند. به این ترتیب هویت دو جوان به نام‌های اکبر – 21 ساله و سیامک – 20 ساله شناسایی و متهمان با ردیابی‌هایی تخصصی دستگیر شدند.
متهمان پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفته و خیلی زود به قتل زن امریکایی اعتراف کردند.
اکبر در جلسه دادگاه گفت: «مدتی قبل پیامک ناشناسی برایم رسید. من هم به آن جواب دادم و همین مقدمه آشنایی من و زن میانسال شد. او فارسی خوب بلد نبود اما کم کم توانستم اعتمادش را جلب کنم.
مدتی بعد موضوع را با دوستم سیامک در میان گذاشتم و چند باری به ملاقات این زن رفتم. تا اینکه روز حادثه سوار خودرواش شدیم. در بین راه ناگهان سیامک با دست گردن او را گرفت و خفه‌اش کرد. بعد هم جسدش را به بیابان‌های اطراف شهر برده و همانجا رها کردیم. سپس پول و خودرویش را برداشته و به شهر برگشتیم.
با اعتراف‌های متهمان در سال 90، پرونده در شعبه 71 دادگاه کیفری تحت بررسی قرار گرفت و قضات دادگاه عالی، با استناد به مسیحی بودن این زن، صدور حکم قصاص برای قاتل را غیرممکن خواندند. اما وقتی همسر مقتول مدارکی مبنی‌بر مسلمان شدن «ترسا» به دادگاه ارائه کرد این بار قضات دادگاه کیفری، سیامک را به اتهام قتل به قصاص و اکبر را نیز به خاطر مشارکت در قتل به زندان محکوم کردند.
اما پس از ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور قضات این حکم را نقض کرده و اظهار داشتند همسر مقتول فقط به وکالت از سه فرزندش درخواست قصاص کرده و باید مادر و پدر مقتول نیز به عنوان ولی دم درخواست خود را در دادگاه مطرح کنند. اما مدتی بعد اعلام شد که مادر و پدر مقتول مدتی قبل فوت کرده‌اند. بنابراین بار دیگر جلسه دادگاه برای تعیین ورثه مقتول به تعویق افتاد تا اینکه سرانجام صبح دیروز درحالی که قرار بود جلسه رسیدگی در دادگاه کیفری برگزار شود قضات گزارشی دریافت کردند که مبنی‌بر زنده بودن مادر مقتول بوده و محل زندگی او در امریکا شناسایی شده است.
بدین‌ترتیب دادگاه جنایی، مادر قربانی جنایت را برای شرکت در جلسه دادگاه به تهران فراخواند. تا مشخص شدن وضعیت قرار است با حضور زن امریکایی نوه‌ها و دامادش در داگاه کیفری استان تهران، بار دیگر عاملان جنایت محاکمه شوند.

20106

کد خبر: 652675

وب گردی

وب گردی