بزرگراه تهران-کرج با 2500 میلیارد تومان دو طبقه می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: دوطبقه کردن اتوبان تهران کرج به طول 21 کیلومتر در صورت رفع مشکلات موجود اجرا می‌‌شود و این طرح به 2500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد...

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از همشهری استانی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: دوطبقه کردن اتوبان تهران کرج به طول 21 کیلومتر در صورت رفع مشکلات موجود اجرا می‌‌شود و این طرح به 2500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.«هیربد معصومی» در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از دغدغه‌های مردم مورد بررسی قرار گرفته و اقداماتی نیز انجام شده است، افزود: با توجه به نوپا بودن استان و ضعف در بسیاری از زیر ساخت‌های اساسی البرز اقدامات صورت گرفته کافی نیست. از این رو‌درصدد عملی کردن برنامه‌های ضروری هستیم.

حجم بالای ترافیک کرج
وی به 18‌درصد ترافیک کشور در محور‌های مواصلاتی البرز اشاره کرد و ادامه داد: کنترل و نظارت بر‌ تردد بیش از 200 هزار خودرو در روز که گاهی در روز‌های تعطیل طول ترافیکشان به 20 کیلومتر هم می‌رسد نیاز به عزمی فرا استانی دارد. بنابراین وزارت راه و شهرسازی به دنبال توسعه حمل و نقل ریلی در بخش باری و مسافربری است زیرا حمل و نقل ریلی و مسافربری از امنیت بالاتری برخوردار است و توفیقاتی نیز تاکنون در این زمینه حاصل شده است.
معصومی گفت: اگر سازمان حمل و نقل عمومی وظایف خود را به خوبی انجام دهد باز هم زیر ساخت‌های جاده‌های استان و همچنین خارج استان مناسب این حجم‌ تردد نیست از این‌رو باید اقدامات بیشتری صورت گیرد. به همین دلیل ادامه اتوبان همت در دستور کار قرار دارد و شهرداری کرج به دلیل هماهنگی خوبی که با استانداری دارد، اعتباری بیشتر از 100 میلیارد تومان برای کمربند شمالی در نظر گرفته است.
وی با اشاره به اینکه دو طبقه کردن اتوبان تهران- کرج، 5 کیلومتر قبل ازاستان البرز از مواردی بوده که در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این طرح به 2500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با عوارض 4 هزار تومان می‌توان سالی 30 تا 40 میلیارد تومان در‌آمد جذب کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: چندی پیش کلنگ طرح جاده چرمشهر به آبیک با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری زده شد. این طرح به طول 150 کیلومتر در مدت 2 سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه کلانشهر کرج 70‌درصد از استان را پوشش داده است، گفت: طبیعی است که این کلانشهر دارای ترافیک باشد از این‌رو سال گذشته در شورای ترافیک البرز تصویب شد که شهرداری و شورای شهر کرج برای کنترل ترافیک شهر به دنبال هوشمندسازی شهر و نصب دوربین‌های ثبت تخلف باشند که البته از این دوربین‌ها که متولی آن شهرداری است در بخش‌های امنیتی نیز می‌توان بهره‌برد.

لزوم توسعه حمل و نقل عمومی
معصومی افزود: باید بیشترین تمرکز استان به‌خصوص کلانشهر کرج توسعه حمل و نقل عمومی باشد.اهمیت این بخش ایجاب می‌کند 80‌درصد از معابر به حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود و از طرفی نیز باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که همه اقشار جامعه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. برای رسیدن به این هدف همه اتومبیل‌ها باید تجهیز شوند تا جمعیت 10‌درصدی که این ناوگان را مورد استفاده قرار می‌دهند به 25‌درصد افزایش پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه مسافربر‌های شخصی نیز باید ساماندهی شوند، گفت: به کار‌گیری اتوبوس‌های تندرو (بی‌آرتی) یکی از راهکارهای رفع ترافیک درون شهری است که باید مورد توجه قرار گیرند و برای ایجاد شرایط فعالیت آنها اقدامات لازم صورت گیرد. البته در سال‌های گذشته در مورد این موضوع مطالعاتی صورت گرفته اما تاکنون به مرحله عمل نرسیده است.
این مسئول با اشاره به جاده نیمه کاره هشتگرد به طالقان، گفت: 60 میلیارد تومان اعتبار برای طرح راه هشتگرد به طالقان در نظر گرفته شده است که این مبلغ از امسال و در 3 سال تخصیص داده می‌‌شود که در نظر داریم کنار گذر تونل این مسیر را راه ‌اندازی کنیم.

کد خبر: 652703

وب گردی

وب گردی