سرمد سعیدی خبر داد: بازدید بیش از 11 هزار دانش آموز در قالب تورهای علمی  از واحد قزوین

مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از برگزاری تورهای علمی یک روزه برای خانواده های دانش آموزان سراسر کشور خبر داد و گفت: از سال 88 تا کنون بالغ بر 11 هزار و 200 دانش آموز از این طریق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بازدید کرده اند. 

حمیدرضا سرمد سعیدی، در گفت و گو با ایسکانیوز از برگزاری تورهای علمی یک روزه برای خانواده های دانش آموزان سراسر کشور خبر داد و گفت: واحد قزوین تجربه برگزاری 7 سال تور دانش آموزی را در کارنامه خود دارد و از سال 88 تا کنون بالغ بر 11 هزار و 200 دانش آموز از این طریق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بازدید کرده اند.

او در رابطه با اهداف دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری این تورها گفت: هدف اولیه ما فراهم کردن محیطی برای آشنایی دانش آموزان با دانشگاه پیش از ورود به آن است.

سرمد سعیدی ادامه داد: از اهداف واحد قزوین برای برگزاری تورهای یک روزه دانش آموزی این بود تا دانش آموزان از نزدیک دانشگاه را بشناسند و شنیده‌های خود را با دیده‌هایشان مطابقت دهند و میان ذهنیت عینی از دانشگاه پیدا کنند.

او دومین هدف واحد قزوین از برگزاری این تورها را فراهم کردن محیطی دانست تا دانش آموزان بتوانند از نزدیک تئوری‌های آموزش دیده در مدارس را به صورت عملی مشاهده کند.

مدیر اطلاع رسانی واحد قزوین افزود: شاید دانش آموز به مطالعه بسیاری به صورت تئوری در رابطه با مکانیک در مدرسه داشته باشند اما در عمل آن را تجربه نکرده اند. دانش آموزان از طریق تورهای یک روزه می توانند با دانش عملی آشنا شوند.

او ادامه داد: دانش آموزی که در مدرسه کامپیوتر یا مکانیک خوانده است می تواند به دانشگاه بیاید و از نزدیک با مشاهده مراکز تحقیقات واحد دانشگاه شاهد تلفیق رشته مکانیک و رایانه در رشته مکاترونیک باشد و در خلال بازدید از دست آورد های فارغ التحصیلان و دانشجویان معنی مکاترونیک را درک کند.

سرمد سعیدی با اشاره به تغییر نگاه دانشگاه به دانشجو بیان کرد: دانشگاه آزاد امروز وارد عرصه رقابتی شده و دغدغه اصلی آن تربیت مدیران توان مند است. از این رو واحد قزوین شناخت و انتخاب دانش آموزان با استعداد را از جمله برنامه های خود قرار داده است.

مدیر روابط عمومی واحد قزوین ادامه داد: ممکن است استعداد دانش آموزان در دانشگاه های شهر خود تحت الشعاع کیفیت بد آموزش قرار گیرد و این به صورت ناخودآگاه سبب می شود تا استعداد دانش اموز نخبه از بین می رود. دانشگاه قزوین فضایی را فراهم کرده است تا دانش آموزان بااستعداد و توان مندی که علاقه مند به پژوهش هستند بتوانند در بستری مناسب به مطالعه و پژوهش بپردازند و از نزدیک با دانشگاه آشنا شوند.

او در رابطه استقبال دانش آموزان از این تورها بیان کرد: تا کنون دانش آموزانی از اصفهان، زاهدان و سراسر کشور به وسیله تورهای دانش آموزی جذب دانشگاه شده اند و هم اکنون برخی از آنها مسئول لیگ های رباتیک واحد هستند.

سرمد سعیدی گفت: فضایی را فراهم کرده ایم تا دانش آموزان علاقه مند به فعالیت عملیاتی مباحثی علمی، قبل از انتخاب رشته با رشته و دانشگاه مورد نظرشان آشنا شوند.

او با بیان اینکه خانواده در انتخاب رشته دانش آموزان تاثیر مستقیم دارند، گفت: یکی از اهداف ما آشنایی خانواده ها و والدین با دانشگاه محل زندگی دانشجویان است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین امسال با آغاز تورهای علمی فضایی را برای والدین دانش اموزان فراهم کرده است تا امکانات علمی و رفاهی دانشگاه محل تحصیل فرزند خود را از نزدیک مشاهده کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: مشاهده خوابگاه، سرویس عیاب و ذهاب، امنیت و کنترل ورود و خروج دانشجویان از جمله موارد بازدید والدین در این تورهای علمی است.

سرمد سعیدی ادامه داد: براساس دغدغه خاطر خانواده ها در تورهای علمی والدین مواردی را گنجاندیم تا آنها از نزدیک شاهد امکانات رفاهی و علمی دانشجویان باشند تا در صورتی که دانشجویان دغدغه دوری مسافت را داشتند بتوانند با خیال آسوده تری فرزندان خود را برای انتخاب دانشگاه راهنمایی کنند.

او با بیان اینکه ماحصل تمامی این اهداف و اقدامات، کیفی کردن امور آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: امروز این تورها از لایه دانش آموزی یک پله بالاتر رفته و مدیران ارشد سازمان آموزش و پرورش تهران از دانشگاه بازدید داشته اند.

سرمد سعیدی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در طول سال به جز ایام امتحانات پذیرای دانش آموزان و والدین آنهاست. افراد علاقه مند می توانند از طریق روابط عمومی دانشگاه از واحد قزوین بازدید کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: دانش آموزان و والدین آنها از طریق برنامه هایی که کمیته تور علمی دانش آموزی برای آنها در نظر گرفته است می تواند از دستاوردهای علمی و امکانات علمی و رفاهی دانشگاه بازدید کنند.

20104

کد خبر: 652720

وب گردی

وب گردی