واکنش محجوب به تعطیلی کارخانه ارج:اجازه نخواهید یافت که با "هایپر" و "مبل" سوهان روح کارگران و بازنشستگان ارج شوید

نماینده مجلس دهم گفت:مسئولان فعلی اداره کننده ارج و رؤسایشان بدانند که هر کس فقط دو روز در یک کارخانه کار کرده باشد؛ متوجه میشود که این شیوه عملکردی در جمع آوری خطوط تولید و فروش قطعات و "جارو کردن کف کارخانه" مقدمه یک "دلالی بزرگ"است.

به گزارش ایسکانیوز علی رضا محجوب فعال سیاسی اجتماعی در واکنش به خبر تعطیلی کارخانه ارج در کانال تلگرامی خود نوشت:چند روزی است که خبر تعطیلی کارخانه ارج و اخبار حواشی آن موضوع داغ رسانه های مکتوب و مجازی بوده است.برخی رسانه ها با محوریت یکی دو خبرگزاری سعی کرده و مینمایند این تعطیلی را به سیاستهای دولت فعلی ربط داده و با کشاندن موضوع به "پسا برجام" امید مردم را نسبت به اقدامات گذشته و حال و آینده دولت مستقر کمرنگ و سلب نمایند. از سویی دیگر علی القاعده رسانه های حامی دولت نیز کنکاش خواهند نمود تا روزنه های ارتباط این تعطیلی با تصمیمات و اقدامات دولت قبل را بیابند و اساس آن را به پیشینیان نسبت دهند. به هر دو گروه خسته نباشید عرض میکنم که قطعاً برای رضای خدا قلم زده اند!

اما توجه مخاطبان عزیز را به مطالب ذیل جلب مینمایم:

1- "ارج" از وقتی در جاده بن بست تعطیلی قرار گرفت که سازمان صنایع ملی ایران در اواسط دهه هفتاد و در اجرای سیاستهای "خصوصی سازی" این شرکت را به بانک ملی واگذار کرد. همین روال در مورد دیگر کارخانه مشابه یعنی "آزمایش" نیز انجام شد که باعث گردید کمر این شرکت نیز بشکند. متاسفانه باید گفت مابقی شرکتهایی که در همین مسیر واقع شدند نیز تعطیل شده یا میشوند.

2- شرکت تولیدی مانند "ارج" که به برکت واردات بی رویه ناگزیر بوده است با مشهورترین برندهای خارجی در ایران رقابت کند (که همه شما این برندها را میشناسید) کافی بود تا گرفتار درد بیدرمان "بهره بانکی" هم بشود که این اتفاق نیز افتاد. آیا این سرطان یک شبه گریبان ارج را گرفت؟!

3- آنهایی که با حرارت از اجرای سیاست خانمان برانداز "خصوصی سازی"در ایران دفاع میکردند و سینه چاک مینمودند؛امروز کجایند تا پاسخ خانواده های نجیب و شریف کارگران را بدهند؟ در دهه اخیر صدها کارخانه به این وضع دچار شده اند و متأسفانه با "این فرمان " کماکان این روال ادامه خواهد یافت و گویا فقط کارگران مرغ عزا و عروسی آقایانند!

4- صاحبان تریبون که امروز رگ گردن کلفت میکنند و در رسانه هایشان فریاد "وااسفا" سر داده اند؛ مرد باشند و بگویند که یخچال و کولر و...دفتر و اتاقهای منزلشان از کدام برند است؟

5- مسئولان فعلی اداره کننده ارج و رؤسایشان نیز بدانند که هر کس فقط دو روز در یک کارخانه کار کرده باشد؛ متوجه میشود که این شیوه عملکردی در جمع آوری خطوط تولید و فروش قطعات و "جارو کردن کف کارخانه" مقدمه یک "دلالی بزرگ"است. یقین بدانید اینبار دیگر ابتکارعمل را از دستان شما خارج خواهیم کرد واجازه نخواهید یافت که با "هایپر" و "مبل" سوهان روح کارگران و بازنشستگان ارج شوید.

203/201

کد خبر: 652739

وب گردی

وب گردی