لاریجانی :لزوم افزایش صادرات سیب‌زمینی و سیب‌درختی به روسیه

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رفع مشکل دامداران، گفت: قیمت شیری که از دامداران خریداری می‌شود، با قیمت کارخانجات تفاوت دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (دوشنبه 24 خرداد) مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی، گفت: باید به مسئله قیمت شیر توجه شود به دلیل اینکه اکثر دامداران عنوان می‌کنند قیمت شیری که از آنان خریداری می‌شود، با قیمت کارخانجات تفاوت دارد و اینکه قیمت شیر حدود 1400 تومان تمام می‌شود اما کارخانه‌ها به این قیمت شیر را از دامداران خریداری نمی‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات دامداران ادامه داد: باید توجه داشت نگهداری شیر تولیدشده برای دامداران مشکل است و عملاً موضوع به چرخه باطل تبدیل می‌شود، بنابراین باید دولت تدبیری در این‌خصوص اتخاذ کند.

وی به قرائت سوال یکی از نمایندگان از وزیر کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: آیا وزارت جهاد کشاورزی توجهی به تولید محصولات تراریخته داشته و کنترلی در این‌خصوص انجام می‌دهد؟

لاریجانی همچنین افزود: در حال حاضر تولید سیب‌زمینی و سیب درختی در کشور بالا است و در مناطقی مانند آذربایجان گاهی در نگهداری این محصولات با مشکل روبرو می‌شویم، بنابراین باید با توجه به شرایط روسیه، باید ترتیبی اتخاذ شود تا صادرات این محصولات به این کشور افزایش یابد.

203/201

کد خبر: 652744

وب گردی

وب گردی