سن معاینه فنی خودروها  کاهش می یابد

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از رایزنی با فراکسیون شهری مجلس برای کاهش سن معاینه فنی خودروها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مهندس نواب حسینی منش صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه همه مراکز معاینه فنی شهر تهران طی یک ماه اخیر به سیستم یکپارچه معاینه فنی کشور وصل شده‌اند، گفت: طی جلسات برگزار شده در وزارت کشور مقرر شد که تا یک ماه آینده همه مراکز معاینه فنی کشور به سیمفا وصل شوند و در غیر این صورت مراکز از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.

او با بیان اینکه بارها در روزهای آلودگی هوا، اشاره و اتهام به سمت مراکز معاینه فنی برده شده، گفت: براساس مطالعات علمی، سهم معاینه فنی در کاهش آلوگی هوا تنها ۱۰ درصد است و اصل معاینه فنی بر افزایش ایمنی خودروها است.

او ضمن گلایه از افزایش سن معاینه فنی از دو سال به پنج سال، گفت: این افزایش سن هیچ پشتوانه علمی ندارد؛ چرا که خودروساز خودروی خود را تنها دو سال گارانتی می‌کند، اما معاینه فنی پنج ساله است.

او با اشاره به راه‌اندازی فراکسیون شهری در مجلس گفت: رایزنی‌ها برای اصلاح قانون کاهش سن معاینه فنی با فراکسیون شهری انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه پلیس نمی‌تواند جلوی همه خودروها را گرفته و نسبت به کنترل برگه معاینه فنی آنها اقدام کند، گفت: امیدواریم در اسرع وقت دوربین‌ها به سیستم سیمفا وصل شوند و اعمال قانون هوشمند شود.

حسینی‌منش با بیان اینکه از دو هفته آینده برگه معاینه فنی برای اخذ طرح ترافیک روزانه و هفتگی الزامی می‌شود، گفت: کنترل خودروهای گاز سوز و مخزن سی ان جی آنها در دستور کار مراکز معاینه فنی قرار گرفته است.

او در مورد خودروهای فرسوده تردد کننده در شهر تهران نیز با بیان اینکه ۴۰ درصد آلودگی هوای تهران به خودروهای فرسوده مرتبط است، گفت: خودروهای فرسوده‌ای که نتوانند معاینه فنی دریافت کنند، حق تردد در تهران را ندارند.

او همچنین با اعلام خبر راه‌اندازی باشگاه مشتریان ستاد معاینه فنی گفت: نوبت‌دهی و توزیع مراجعات در این باشگاه مدیریت می‌شود؛ هرچند که ماه رمضان فرصت طلایی است تا افراد از خلوتی خیابان‌ها استفاده کرده و به راحتی بتوانند به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

او با اشاره به معاینه فنی موتور سیکلت‌های پایتخت نیز گفت: در تهران ۱۰ خط معاینه فنی ویژه موتور سیکلت‌ها وجود دارد، اما باید بگویم که در بحث مالکیت موتور سیکلت‌ها دولت باید کمک کند تا موتورها سامان یابند.

حسینی‌منش با بیان اینکه پدر بزرگ من ۶۰ سال قبل با موتوری عکس دارد و حالا پس از گذشت چندین سال مجدد همان موتور سیکلت تولید می‌شود، گفت: باید از صنعت‌های قدیمی دل بکنیم و با تکنولوژی جدید آشتی کنیم.

20103

کد خبر: 652813

وب گردی

وب گردی