مکان‌یابی دفع پسماندهای ویژه و خطرناک در عسلویه

جلسه مکان‌یابی دفع پسماندهای ویژه و خطرناک عسلویه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی، مدیرکل دفتر آب و خاک و مدیرکل دفتر هوای سازمان حفاظت محیط و بازدید از نقاط پیشنهادی مشاور و تشکیل کمیته راهبردی منطقه با حضور مسولین ارشد HSE وزارت نفت در عسلویه تشکیل و به بررسی مکان پیشنهادی مشاور پرداخته شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در ابتدای جلسه گزارش مکان‌یابی به عنوان بخشی از گزارش ارزیابی زیست محیطی ارایه شد و حمید جلاوندی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی گفت: پس از ارایه گزارش ارزیابی زیست محیطی به فوریت نسبت به بررسی گزارش اقدام خواهیم کرد.

سپس جواد سروش مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست به ارایه توضیحاتی در خصوص مکان‌یابی‌های پیشنهادی جهت بازیافت و لتدفیل پرداخت و جعفرزاده رییس محیط زیست وزارت نفت به بررسی موارد حقوق و سرمایه‌گذاری سایت انتخاب شده پرداخت.

مدیرکل حفاظت محیط زبست استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: بر اساس نشست این کمیته راهبردی در سال ۹۴ و اتخاذ تصمیم مبنی بر انتخاب مکان دفع و دفن و مدیریت پسماندهای ویژه در منطقه ویژه که دسترسی سایت‌های ۲ و ۱ به آن قابل قبول باشد، مشاور ذیصلاح انتخاب و در نهایت به انتخاب چندین سایت و در نهایت با استفاده از پهنه‌بندی منتخب در محیط gis و در نهایت به سه پهنه رسیده که با بازدید از محل و بررسی گزینه‌های نهایی، از پهنه‌ها به سایت نهایی رسیدیم.
دلشب افزود: بر اساس نتایج مکان‌یابی، مشاور باید علاوه بر مطالعات مکان‌یابی، گزارش ارزیابی زیست محیط آن نیز تهیه و حداکثر ظرف مدت یک ماه ارایه شود تا سازمان حفاظت محیط زیست به بررسی و تایید مکان نهایی بپردازد.

او ابراز امیدواری کرد که با این مطالعات یکی از مهم‌ترین مسایل محیط زیستی منطقه که در دهه‌های گذشته بر زمین مانده بود به سرانجام برسد و مشکلات مربوط به مدیریت پسماندهای ویژه از جمله نگهداری، انبارش، حمل و نقل، بازیافت و امحای پسماندهای مذکور حل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به ابلاغ برنامه‌های زیست محیطی منطقه عسلویه از طرف وزیر نفت به مدیر عامل منطقه ویژه که در آن کلیه مشکلات زیست محیطی، بهداشتی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز لحاظ شده است و مقرر شد تشکیل جلسات و پیگیری‌های کمیته راهبردی منطقه عسلویه جهت حل مشکلات خصوصا آلودگی‌ها تشکیل شود.

20103

کد خبر: 652877

وب گردی

وب گردی