اعتراف یک آدم ربا:درخانه نشسته بودم که ناگهان تصمیم‌گرفتم یک کودک را بکشم!

«درخانه نشسته بودم که ناگهان تصمیم‌گرفتم یک کودک را بکشم! به همین خاطر به بازار رفتم و یک بچه سه ساله را دزدیدم. اما وقتی می‌خواستم او را با مترو به خانه ببرم در شلوغی ایستگاه بچه را گم کردم!»

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، اینها بخشی از اعتراف‌های یک مرد سابقه‌دار است که به اتهام آدم ربایی از سوی پلیس دستگیر شده است.
ماجرای این آدم ربایی 20 خرداد به پلیس شهرستان قدس اعلام شد. والدین یک کودک سه و نیم ساله زمانی که هراسان و مضطرب خود را به پلیس رساندند، اعلام کردند: فرزندشان در شلوغی بازار گم شده است.
مأموران بلافاصله به بازبینی دوربین‌های مداربسته بازار پرداخته و ناگهان در تصاویر مرد جوانی را دیدند که با ظاهری پریشان در نقطه‌ای خلوت از بازار در حال صحبت با کودک است. بعد هم در فرصتی مناسب او را ربود.با کشف این سرنخ تحقیقات گسترده ‌برای شناسایی هویت آدم‌ربا آغاز شد تا اینکه با ردیابی‌های تخصصی و در عملیاتی غافلگیرانه مرد 25 ساله در مخفیگاهش به دام افتاد اما از بچه خبری نبود.نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد او دو فقره سابقه کودک‌ربایی در ارومیه داشته و از اختلال روانی هم رنج می‌برد.آدم‌ربا در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به ربودن کودک گفت: «آن روز در خانه تنها بودم که تصمیم گرفتم یک کودک را به‌قتل برسانم به همین خاطر 40 هزار تومان از جیب پدرم برداشته و از خانه بیرون زدم. حدود ساعت 7 عصر به بازار شهر قدس رفتم. همه جا شلوغ بود تا اینکه چشمم به بچه‌ای افتاد که تنها در گوشه‌ای بازی می‌کرد. بعد هم به بهانه‌ای او را فریب داده و همراه خودم از بازار بیرون بردم. اما وقتی وارد مترو شدیم به علت شلوغی، یکدفعه بچه را گم کردم و به خانه برگشتم.»
بدین ترتیب مأموران باتوجه به اظهارات متهم به بازبینی دوربین‌های مداربسته مترو پرداخته و سرانجام کودک سرگردان را در حال خروج از مترو کلاهدوز در تهران مشاهده کردند.سردار محسن خانچرلی- فرمانده انتظامی غرب استان تهران- با اعلام این خبر گفت: بلافاصله تیمی از مأموران خود را به مترو رسانده و کودک را با خود به کلانتری منتقل کردند.
او از خانواده‌ها خواست ضمن مراقبت دائمی از کودکانشان به آنها مهارت نه گفتن به پیشنهادهای افراد غریبه را یاد بدهند و آگاه باشند که خطرات مختلف همواره در کمین بچه‌هاست.

20106

کد خبر: 652961

وب گردی

وب گردی