راه‌اندازی بانک اطلاعات محصولات دانش‌بنیان به 4 زبان زنده دنیا

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: بزودی بانک اطلاعاتی محصولات صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان به چهار زبان زنده دنیا راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، روح‌الله استیری در نشست شرکتهای دانش‌‌بنیان حوزه صادرات که با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، با بیان گزارش مختصری از فعالیت معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی در دو سال اخیر، گفت: برای تدوین برنامه در معاونت امور بین الملل ابتدا به این نکته توجه داشتیم که چه زیرساخت‌های قانونی وجود دارد و بر طبق این زیرساخت‌ها اقدام به تدوبن برنامه کردیم.

او افزود: در یک سال و نیم اخیر، توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صادرات با راه اندازی کریدور خدمات صادرات دانش‌بنیان در حال انجام است و تا پایان سال 94 حدود 736 درخواست از شرکت‌ها برای حضور در کریدور داشتیم که 466 درخواست مورد تائید قرار گرفته و 305 درخواست از حدود 170 نیز خدمات دریافت کردند.

استیری، اعزام هیات‌ها به دیگر کشورها را از دیگر اقدامات معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری عنوان کرد و گفت: در این زمینه هم اقداماتی برای پذیرش حضور دیگر کشورها در رویدادهای مهم ایران مثل ایران هلث و اینوتکس داشته‌‌ایم و هم راه اندازی پاویون‌های مختلف ایران در دیگر کشورها مثل بیوتکنیکای آلمان، جیتکس (نمایشگاه تجهیزات پزشکی)، نمایشگاه نوا در روسیه و عرب لب را داشتیم که شرکت‌ها و هیات‌های ایرانی حضور خوبی در این نمایشگاه‌ها داشتند.

او با اشاره به طراحی الگوی توسعه صادرات در معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، اظهار کرد: پشتیبان سازی، کیفی سازی و برندسازی از جمله نیازهایی بود که برای طراحی الگوی توسعه صادرات به آنها نیاز داشتیم که برای هر کدام از این حوزه‌ها اقدامات مختلفی در این دو سال صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی ریاست جمهوری با مهم خواندن راه‌اندازی بانک اطلاعاتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ گفت: به زودی بانک اطلاعاتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به چهار زبان زنده دنیا راه‌اندازی خواهد شد و تمامی این اطلاعات در این سایت قرار می‌گیرد.

20104

کد خبر: 653026

وب گردی

وب گردی