علوی: وقتی آقازاده‌ای میلیاردها پول جارو می‌کند، نخبگان هم از کشور خارج می‌شوند/ به موضوع شرکت‌های شستا و صندوق‌ کارآفرینی امید رسیدگی شود

نماینده مردم سنندج، در مجلس معتقد است مسائلی مانند اینکه آقازاده‌ای میلیاردها پول را جارو می‌کند، به این منتهی می‌شود که نخبگان از کشور خارج می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، سید احسن علوی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 25 خرداد) مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آمار عملکرد وزارتخانه‌‌ای، مشخص می‌شود که آیا این دستگاه در عملکردش پیشرفت داشته است.

نماینده مردم سنندج، دیوان‌دره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مشخص شود نسبت به سال گذشته به چه میزان مسئله بیکاری در کشور مرتفع شده است؛ تمام تذکرات در خصوص عملکرد بیشتر به حوزه کاری دولت مرتبط است به جز بخشی که به لحاظ قانونی نیاز به تامل دارد.

علوی با تاکید بر اینکه باید کارها اصولی انجام شود، افزود: آیا مردم بعد از شنیدن مشکلات سوال نمی‌کنند پس چه کسی مسئول رفع آن است؟ آقای ربیعی صندوق کارآفرینی و شرکت‌های زیر مجموعه شستا تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید سوال کرد این وزارتخانه با وجود شرکت‌های مذکور تا چه میزان در مناطق محروم کار کرده است؟

وی گفت: مسائلی مانند اینکه آقازاده‌ای میلیاردها پول را جارو می‌کند، به این منتهی می‌شود که نخبگان از کشور خارج می‌شوند. درصد بیکاری در مناطق محروم بالای 45 درصد است که این پاشنه آشیل برای سیاست اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: نمی‌شود به جای کار، تنها از ایرادات دولت گذشته سخن گفت به دلیل اینکه دولت بعدی نیز از شما انتقاد می‌کند؛ بنابراین باید با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام عملی در اقتصاد صورت گیرد و امیدوارم به موضوع شرکت‌های شستا و صندوق‌ کارآفرینی امید رسیدگی شود.

203/201

کد خبر: 653113

وب گردی

وب گردی