به گزارش ایسکانیوز از سبزوارسید جواد حسینی صبح امروز در دیدار با فرهنگیان سبزواری که در تالار کاشفی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به توسعه کیفیت آموزش و تربیت دانش‌آموزان مناطق محروم در خراسان رضوی، اظهار کرد: اکنون بالغ‌بر 350 مدرسه در خراسان رضوی داریم که کمتر از 15 دانش‌آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند لذا این مدارس در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته برای افزایش کیفیت تحصیل دانش‌آموزان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه وجود این‌گونه مدارس با میزان دانش‌آموز محدود هزینه‌های بسیاری برای آموزش‌وپرورش ایجاد کرده است، افزود: بالغ‌بر 200 مدرسه در سطح استان وجود دارد که کمتر از 10 دانش‌آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند لذا دولت وظیفه دارد اگر دانش‌آموزی نیاز به تحصیل و آموزش داشت امکان تحصیل دانش‌آموز را فراهم کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل در مناطق محروم خراسان رضوی را یکی از اولویت‌های آموزش‌وپرورش دانست و ادامه داد: 72 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته شناسایی‌ شده‌اند و در مناطقی همانند روداب سبزوار طرح خرید خدمات آموزشی در مناطق محروم اجرا می‌شود که در این طرح دانش‌آموزان و دانشجویانی که به لحاظ علمی و اخلاقی مسلط هستند در این مناطق مشغول به کار می‌شوند و دولت هزینه تحصیل آن‌ها را می‌پردازد.

حسینی اضافه کرد: اکنون بالغ‌بر 24 هزار دانش‌آموز در سطح استان در بالغ‌بر 600 مدرسه مناطق محروم در حال تحصیل هستند و در سال تحصیلی آینده ارائه خدمات تحصیلی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته یکی از برنامه‌های آموزش‌وپرورش تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد مدارس خراسان رضوی نیازمند مرمت و بهسازی است، بیان کرد: با توجه به آخرین آمار بیش از 3 هزار مدرسه در استان نیازمند بهسازی و مرمت است و با تأمین اعتبار ازسوی نوسازی مدارس در طول اجرای برنامه ششم مشکلات توسعه مدارس برطرف می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به هزینه نوسازی مدارس، تصریح کرد: برای مرمت و نوسازی هر مدرسه نیازمند بالغ یک میلیارد تومان اعتبار هستیم و با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان دوره متوسطه کاهش پیدا کرده، مدارس نیاز ما در استان را تأمین می‌کنند اما در مناطقی از استان همانند حاشیه شهر مشهد تراکم دانش‌آموزان افزایش‌یافته است.

حسینی میزان کمک‌رسانی خیرین مدرسه‌ساز به توسعه فضای آموزشی را سالانه بالغ‌بر 100 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه با تلاش خیران و همت عظیم فرهنگیان سرانه فضای آموزشی یک متر در سطح استان افزایش‌ یافته و خوشبختانه در سال تحصیلی گذشته بیشترین میزان اعتبارات نوسازی از سوی دولت اختصاص‌ یافته است.

وی با بیان اینکه 600 پروژه مدرسه‌سازی با کمک خیرین در سال گذشته اجرایی شده است، افزود: در خراسان رضوی بیش از 120 هزار نیروی حق‌التدریس حضور دارند که با 70 هزار ساعت تدریس در هفته در طول سال تحصیلی بیش از 100 میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

کد خبر: 653123

وب گردی

وب گردی