درخواست کمیسیون سلامت شورا از وزیر دادگستری:دیوان محاسبات شهری تشکیل شود

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران خطاب به وزیر دادگستری، خواستار تشکیل دیوان محاسبات شهری شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر رحمت‌الله حافظی در دویست‌وشصت‌وهفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از سخنان وزیر دادگستری گفت: مبارزه با فساد مالی از موضوعات حائز اهمیت است. در شورای اسلامی شهر تهران تلفیق و تفریغ بودجه و حسابرسی از سازمان‌ها و شرکت‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته اما متاسفانه این موارد منتج به نتیجه مورد نظر نشده است، برهمین اساس از وزیر دادگستری درخواست تشکیل دیوان محاسبات شهری را دارم.

او افزود: امیدواریم با تشکیل این دیوان زمینه نظارت دقیق‌تر بر عملکرد مدیریت شهری فراهم شود.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صحبت‌های وزیر دادگستری در دویست‌وشصت‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: محورهای صحبت‌های وزیر رعایت حق و حقوق جامعه بود. براساس ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها، معابر عمومی در اختیار شهرداری است و کسی حق مسدود کردن معابر را ندارد.

حافظی ادامه داد: هفته گذشته بازدیدی از منطقه ۲۰ داشتم که در ابتدای خیابان دادسرا و دقیقا نزدیک دادسرای انقلاب اسلامی شهرری معبر عمومی با محدود شدن توسط زنجیر، به پارکینگ اختصاصی دادسرا تبدیل شده است. از وزیر دادگستری درخواست می‌کنم که به این مورد تخلف رسیدگی کنند.

او در ادامه به فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ اشاره کرد و افزود: فعالیت این معادن موجب شده که گودال‌هایی به وسعت ۱۲۰ متر در منطقه ایجاد شود و لبه معدن تا رودخانه به پنج متر برسد. برهمین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنایت به انقضای زمان مجوز برداشت این معادن، شکایتی را مطرح کرده است. همچنین سازمان محیط زیست نیز شکایتی را مطرح کرده که نهایتا برای همگی این پرونده‌ها قرار منع تعقیب صادر شده است. از قوه قضاییه انتظار داریم منافع عمومی را ملاک تصمیم‌گیری قرار دهد نه منافع شخصی را.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طولانی بودن زمان رسیدگی به دعاوی شهروندان گفت: از قوه قضاییه و وزارت دادگستری خواستاریم مشکل مردم در حداقل زمان مورد بررسی قرار گیرد.

حافظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در این جلسه با صراحت و عدم خودسانسوری صحبت می‌کند، گفت: برخی از قضات در جایگاه وکیل قرار می‌گیرند، این غیرقابل پذیرش است. امیدواریم قوه قضاییه این مساله را آسیب‌شناسی و رفع کند. چراکه رسیدگی به دعاوی در بسیاری از موارد کارساز بودن رشوه را نشان می‌دهد که این جای تاسف دارد.

20103

کد خبر: 653145

وب گردی

وب گردی