درهای حرم عسکریین (ع) به دست مردم هرمزگان ساخته می شود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان از مشارکت خیرین این استان برای ساخت چهار در حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا و چهار در حرم امام‌زاده محمد (عمومی حضرت مهدی "عج")در شهر بلد عراق خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سیدکاظم موسوی با اشاره به این‌که ستاد عتبات عالیات هرمزگان در اسفندماه سال گذشته مسئولیت ساخت این هشت در را به عهده گرفت، افزود: هزینه ساخت هر در حدود 5 میلیارد ریال برآورد شده که پس از انتقال سازه‌های چوبی درها به هرمزگان، کار قلم‌زنی آن‌ها توسط استادکاران ماهر اصفهانی و استان فارس در هرمزگان انجام می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان ادامه داد: برای ساخت این درها یک کارگاه در کیش (برای آماده‌سازی دو در)، یک کارگاه در هشت‌بندی میناب، یک کارگاه در حاجی‌آباد، یک کارگاه در شهر میناب و یک کارگاه در بندرعباس در نظر گرفته شده است.

به گفته‌ او، کارگاه جزیره‌ کیش و هشت‌بندی میناب تجهیز و افتتاح شده‌اند و امید می‌رود سایر کارگاه‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان آماده‌ی بهره‌برداری شوند.

موسوی با بیان این‌که درهای آماده شده به زودی به عراق فرستاده می‌شود گفت: روی هر دَر بین سه تا چهار نفر قلم‌زن و در مجموع حدود 24 صنعتگر به اضافه‌ی چند نفر درودگر که آمادگی خود را برای مشارکت در ساخت این درها اعلام کرده‌اند، کار می‌کنند.

موسوی با قدردانی از مردم بخش هشتبندی و توکهور میناب، افزود: مردم هشتبندی استقبال خوبی از این پروژه داشته و هزینه‌ی آن را تامین کرده‌اند. همچنین برخی از مردم این مناطق هزینه سفر زیارتی خود به کربلا را برای ساخت این درها اهدا کرده‌اند.

20103

کد خبر: 653174

وب گردی

وب گردی