مستقل: ورود نقدینگی های جدید مهمترین عامل در رونق بازار سرمایه

ورود نقدینگی های جدید سرمایه گذاران خارجی، می تواند یک عامل مهم برای رونق بازار سرمایه باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، علیرضا مستقل - مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری تدبیرگران فردا، در خصوص شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: بازار این روزها در انتظار ورود نقدینگی های جدید است.

وی با تاکید بر اهمیت کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر مثبت آن بر روی بازار سرمایه عنوان کرد: در حال‌حاضر برای رشد و صعود شاخص در بازار سهام باید سرمایه‌های جدیدی به این بازار وارد شود تا رونق دوباره‌ای در بورس به وجود آید و کاهش نرخ سود بانکی می تواند ورود سرمایه های جدید به بازار سرمایه را تسهیل کند.

وی با اشاره بر اینکه رونق بازار سرمایه با رشد های پرشتاب همراه نمی شود و بازار با شیب آرام و ملایم حرکت صعودی خواهد داشت، تصریح کرد: پس از گذر از شرایط فعلی، در بلند مدت بازار سرمایه روندی افزایشی و آرام را تجربه خواهد کرد.

به گفته مستقل در ماه‌های پایانی سال ۹۴ و همچنین در ابتدای سال ۹۵بازار سرمایه به دلیل اعلام خبر اجرایی شدن برجام روند صعودی پرشتابی را طی کرد اما پس از مدتی از فضای هیجانی خارج و از این میزان رشد کاسته شد.

مدیر سرمایه‌ گذاری کارگزاری تدبیرگران فردا درباره ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه گفت: ورود این گروه از سرمایه گذاران باعث تزریق نقدینگی های جدید به بازار می شود و برخی از این سرمایه‌گذاران نقدینگی‌های خود را به بورس وارد می‌کنند که این موضوع منجر به ورود پول جدید به این بازار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان زمان دقیقی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه مشخص کرد، گفت: اکنون زمان دقیقی برای ورود این افراد به بازار سرمایه وجود ندارد اما گروه‌های بسیاری، علاقه‌مندی خود را اعلام کرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در حال‌ حاضر این گروه از سرمایه‌گذاران در حال مطالعه و بررسی بازار سرمایه ایران هستند، تصریح کرد: با توجه به چشم‌انداز اقتصاد جهانی، توقف رشد اقتصادی در بازارهای نوظهور و همچنین امضای توافقنامه برجام و مطرح شدن ایران در محافل بین‌المللی به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران خارجی انگیزه بالایی برای ورود به بازار سرمایه ایران داشته باشند.

وی با اشاره به چشم انداز بازار سرمایه در ماه های آتی ادامه داد: با توجه به ورود آرام آرام سرمایه‌گذاران خارجی به اقتصاد کشور و بازار سرمایه، احتمال افزایش قیمت نفت و جبران کسری بودجه و همچنین همکاری بیشتر مجلس دهم با دولت می توان پیش بینی کرد که در سال جاری وضعیت بورس بهود پیدا می کند و افت اخیر مقطعی است.

مستقل با تاکید بر اینکه بازار سرمایه از سایر بازارها پیشی میگیرد، افزود: در حال حاضر در بازارهای مختلف از جمله بازار مسکن عرضه بیشتر از تقاضا است و بازدهی آن ثابت به نظر می‌رسد و همچنین بازار ارز نیز کنترل شده است، در نتیجه بازار سرمایه با اقبال بیشتری روبه‌رو خواهد بود و از طرفی عرضه سهام با قیمت های بسیار ارزشمند برای سرمایه گذاری در بازار وجود دارند در نتیجه می توان چشم انداز روشنی برای بازار سرمایه متصور شد.

601/401

کد خبر: 653232

وب گردی

وب گردی