احتمال شیوع ویروس زیکا دربازی‌های المپیک بسیار کم است

کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: احتمال شیوع بین‌المللی ویروس زیکا در نتیجه انجام بازی‌های المپیک بسیار کم است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، کارشناسان کمیته اضطراری این سازمان در بررسی‌های انجام شده روی ویروس زیکا دریافتند: احتمال شیوع این بیماری ویروسی در زمان شروع بازی‌های المپیک و پس از آن ناچیز است.

این گروه کارشناسی به ارزیابی اطلاعات و تحقیقات مربوط به خطر بیماری‌های ناقل از پشه بخصوص ویروس زیکا و گسترش آن از طریق انجام سفرهای بین‌المللی و اجتماعات عمومی پرداختند.

این تیم تحقیقاتی احتمال شیوع این ویروس و آسیب دیدگی افراد حاضر در چنین اجتماعات عمومی را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند در حالیکه خطر انتقال این ویروس در چنین مسابقاتی وجود دارد، احتمال ابتلای افرادی که برای تماشای مسابقات به برزیل سفر می‌کنند، نگران کننده نیست.

به گزارش روزنامه گاردین، سازمان جهانی بهداشت پیش از این در ماه فوریه شیوع ویروس زیکا را حالت فوق‌العاده جهانی اعلام کرده بود. همچنین در اکثریت افراد آلوده به این ویروس علائمی مشاهده نمی‌شود اما در برخی از مبتلایان نشانه‌هایی همچون تب و سردرد بروز می‌یابد.

20106

کد خبر: 653351

وب گردی

وب گردی