گوگل دستیار هوشمند SpringBoard را برای مشتریان تجاری و سازمان رونمایی کرد

گوگل از دو محصول جدید برای مشتریان سرویس‌های تجاری خود رونمایی کرد. یکی از آن‌ها را باید یک دستیار هوشمند خواند که Springboard نام دارد. این دستیار هوشمند که از هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کنند مخصوص کمپانی‌هایی است که از سرویس‌های تجاری گوگل بهره می‌برند.

گوگل از دو سرویس جدید برای مشتریان تجاری خود رونمایی کرد. یکی از این سرویس‌ها Springboard نام دارد که در واقع یک دستیار هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل برای مشتریانی است که از سرویس‌های تجاری گوگل استفاده می‌کنند.

برای درک بهتر ماهیت اسپرینگ بورد باید به این موضوع اشاره کنیم که این سرویس تاحدودی شبیه به سرویس Google Now است که در سیستم عامل اندروید برای کاربران طراحی و توسعه یافته است. در واقع با استفاده از SpringBoard که شامل یک رابط کاربری ساده حاوی یک کادر جستجو است، می‌توان از هوش مصنوعی برای دریافت اطلاعات مورد نیاز از میان سرویس‌های گوگل نظیر گوگل درایو، جی‌میل، تقویم، گوگا داکس و سایر موارد موجود استفاده کرد. پربهاکار راقاوان، قائم مقام بخش مهندسی در بخش توسعه‌ی اپلیکیشن‌های گوگل اهمیت این سرویس را به این جهت زیاد عنوان کرده که بصورت میانگین کاربران در کمپانی‌های مختلف یک روز را در هفته برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز خود صرف می‌کنند.

علاوه بر در اختیار گذاشتن امکان جستجوی هوشمند، اسپرینگ‌بورد قابلیت بسیار کاربردی دیگری نیز دارد که شامل ارائه‌ی اطلاعات کاربردی و پیشنهادات مختلف در جریان یک روز کاری است.

یکی دیگر از سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل برای مشتریان تجاری و سازمان‌ها، Google Sites است. با استفاده از این محصول سازمان‌ها می‌توانند به طراحی و استفاده از پورتا‌های درون سازمانی برای انتشار خبرنامه‌ها و گزارش‌ها بپردازند. با استفاده از گوگل سایت می‌توان به سادگی و با استفاده از قابلیت Drag&Drop، به طراحی پرداخت. ضمنا گوگل از المان‌ها و ابزار‌هایی استفاده کرده که در سایر سرویس‌های این کمپانی نظیر گوگل داکس و گوگل شیت به یک استاندارد تبدیل شده است.

همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که گوگل برای نمایش بهتر سایت‌ها در این پلتفرم، طراحی جدید را به کار گرفته تا محتوای سایت‌ها در انواع گجت‌ها با سایز نمایشگر و رزولوشن متفاوت به بهتری شکل نمایش داده شود، بطوریکه این پلتفرم از مانیتورهای ۳۰ اینچی نیز پشتیبانی می‌کند.

20101

کد خبر: 653355

وب گردی

وب گردی