هشدار ایران به 1+5 درباره نقض برجام

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با هشدار صریح به 1+5 گفت: شرایط ایران در استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته بسیار خوب است و آمادگی داریم در صورت عمل نکردن طرف مقابل به تعهداتش، با سرعت در شرایطی قرار بگیریم که طرف مقابل حتماً از آن متعجب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با صدا و سیما به طرف مقابل به ویژه آمریکایی‌ها تاکید کرد: فراتر از متن برجام نروید؛ اگر بنا بر پایدار ماندن توافق است ضروری است به آنچه توافق کردیم و در متن برجام آوردیم پایبند بمانیم.

وی درباره تهدید برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پاره کردن برجام گفت: البته ممکن است در تبلیغات انتخاباتی امریکا حرف های زیادی گفته شود اما واقعیات جمهوری اسلامی به نحوی است که اگر آنان بخواهند آمالشان را عملی کنند قطعاً با مشکلات بسیار مواجه خواهند شد زیرا در صورت نیاز به اقدام متقابل یا بازگشت به عقب ظرفیت بالایی داریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا زمانبندی مشخصی برای بازگشت به مرحله پیش از برجام طراحی شده است؟ گفت: از ابتدا برای سناریوهای برگشت پذیری تدبیر کرده ایم و این آمادگی را داریم که در صورت نیاز با سرعت در شرایطی قرار بگیریم که طرف مقابل حتماً متعجب شود.

201/201

کد خبر: 653489

وب گردی

وب گردی