دیدار رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با مدیر کل وزارت علوم ایالت بادن ورتمبرگ آلمان

به دعوت وزارت علوم یکی از ایالت های کشور آلمان انجام شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمد اخباری در سفر به کشور آلمان با آقای جورگن وربرگ مدیر کل وزرات علوم، تحقیقات و هنر ایالت بادن ورتمبرگ آلمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر اخباری ضمن تشکر از میزبانی این ایالت اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت محور و پیشرو در ایجاد بستر، کارآفرینی جایگاه ویژه ای را در آموزش نیروی کار و تکنسین مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی کشور ایران دارد.

رییس دانشگاه با ابراز علاقه مندی برای گسترش همکاریهای علمی با دانشگاه های آلمان گفت: ایجاد و توسعه همکاری در زمینه ی برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای ارتقاء سطح دانش و توانایی مدرسان و اعزام اساتید و دانشجویان جهت شرکت در دوره های تکمیلی دانشگاه های آلمان از جمله برنامه های مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

او ادامه داد: بهره برداری از تجربیات دانشگاه ها و سازمانهای مرتبط با آموزشهای مهارتی آلمان در زمینه طراحی استانداردهای آموزشی و نظام های مدیریتی این آموزشها از اهداف مهم این سفر است.

دکتر اخباری با اعلام تصمیم برای راه اندازی دفتر نمایندگی دانشگاه جامع علمی کاربردی در آلمان اظهار امیدواری کرد تا با ایجاد این دفتر همکاری های مستمر دانشگاه جامع علمی کاربردی با سازمانهای مرتبط با آموزشهای مهارتی و کاربردی در آلمان افزایش یابد.

در ادامه این دیدار آقای جورگن وربرگ وزیر علوم ایالت بادن ورتمبرگ آلمان به معرفی نظام آموزشهای مهارتی این ایالت پرداخته و گفت: این ایالت با بیست و سه دانشگاه علمی کاربردی دولتی و بیست و هشت دانشگاه علمی کاربردی خصوصی، دوره های دانشگاهی را در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس برگزار می نماید.

او افزود: فرآیندهای آموزشی این دانشگاه با همکاری بیش از نه هزار شرکت و موسسه آلمانی که عمدتا در سطح جهانی شناخته شده هستند صورت می پذیرد.

آقای جورگن وربرگ در پایان گفت: نزدیک پنچ درصد از تولید ناخالص داخلی این ایالت صرف فعالیتهای پژوهشی می شود.

شایان ذکر است دکتر الریچ ماخ رییس موسسه بین المللی بادن ورتمبرگ و خانم الکساندر احمد معاون این موسسه و دو تن از مدیران وزارت علوم این ایالت از دیگر میهمانان این دیدار بودند.

20104

کد خبر: 653593

وب گردی

وب گردی