سنجش سلامت نوآموزان‌ اول ابتدایی و پیش‌دبستان در 850 پایگاه

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش از آمادگی بیش از 850 پایگاه ثابت و تعدادی پایگاه سیار در سراسر کشور برای سنجش نوآموزان‌ اول ابتدایی و پیش‌دبستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، محمدحسن عظیم‌ عراقی در خصوص جزئیات طرح سنجش نو‌آموزان بدو ورود به دبستان گفت: از ابتدای خرداد ماه نوبت‌گیری برای این امر آغاز و تقریبا در تمامی استان‌ها این فرآیند اجرایی شده است.

او با بیان اینکه 350 هزار نفر برای نوبت‌گیری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: فرآیند سنجش بدون وجود هیچ مشکلی انجام می‌شود.

عظیم‌عراقی بیان کرد: امسال 50 درصد از نو‌آموزان پیش‌دبستانی هم تحت سنجش قرار می‌گیرند اما این فرآیند پس از طرح سنجش نو‌آموزان دبستانی اجرایی می‌شود.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مواردی‌ که در طرح سنجش ارزیابی می‌شود شامل مراقبت‌های بهداشتی، قد، وزن، پوست و مو، بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و معاینات پزشکی است.

او گفت: در خصوص معاینات پزشکی با سازمان وزارت بهداشت هماهنگی انجام شده و مواردی‌ نظیر واکسیناسیون نو‌آموزان در این حوزه قرار دارند.

عظیم‌ عراقی با اشاره به اینکه هزینه سنجش 14 هزار تومان در نظر گرفته شده، گفت: در سراسر کشور فقط این مبلغ دریافت می‌شود بیش از 850 پایگاه ثابت سنجش و تعدادی پایگاه سیار برای مناطق صعب‌العبور تدارک دیده شده است.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح سنجش تاکنون بدون هیچگونه مشکلی در حال برگزاری است.

20104

کد خبر: 653610

وب گردی

وب گردی