سازمان هواشناسی در دو اطلاعیه که امروز صادر کرده است و در هردو هشدارهایی برای گرد و خاک و سیلابی شدن برخی استان ها داده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ در اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی آمده است؛ براساس تحلیل داده ها ومدلهای پیش یابی هواشناسی، با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، طی سه روز آینده شمال غرب کشور رگبار باران گاهی با رعد وبرق، کاهش نسبی دما و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. براین اساس وضع هوای مناطق ذکر شده به ترتیب زیر پیش بینی می شود:

پنج شنبه 95/03/27 : رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، غرب کردستان و زنجان و احتمال تگرگ و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و نیمه غربی آذربایجان غربی.

جمعه 95/03/28 : رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان و احتمال تگرگ و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها در آذربایجان غربی.

شنبه 95/03/29 : رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی.

دراین شرایط احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت بویژه در مناطق کوهستانی و دره های پر شیب وجود دارد و بنابراین برای جلوگیری از خسارت احتیاط لازم بعمل آورده شود.

همچنین طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج خواهد بود. از اینرو با توجه به فصل شنا تهمیدات لازم جهت اطلاع رسانی مسافران به عمل آید.

طی سه روز آینده سرعت وزش باد در نیمه شرقی کشور افزایش می یابد، در نوار شرقی کشور در شمال سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل با گردوخاک گاهی با توفان شن همراه خواهد بود که موجب کاهش دید افقی می شود و لازم است برای تردد جاده ای تمهیدات لازم اتخاذ شود.

با توجه به تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال شرق سوی آن، از بعد از ظهر روز پنج شنبه و طی روز جمعه استانهای واقع در غرب و جنوب غرب کشور تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت، از اینرو در استانهای کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان، لرستان و همدان پدیده گردوغبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

۲۰۲۰

کد خبر: 653695

وب گردی

وب گردی