دولت بحرین با انجام اقدامات اعتمادساز آرامش و ثبات در کشور را فراهم کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از بسته شدن دفاتر و جلوگیری از فعالیت جمعیت الوفاق بحرین ابراز تاسف کرد و گفت: رویکرد دولت بحرین در رویارویی با اعتراض های مسالمت آمیز مردم موجب پیچیده تر شدن بحران داخلی این کشور می شود.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری عصر پنجشنبه در موضع گیری نسبت به این اقدام دولت بحرین،‌ تاکید کرد: رویکرد دولت بحرین در رویارویی با اعتراض های مسالمت آمیز مردم از طریق افزایش برخوردهای امنیتی، زندانی کردن رهبران میانه رو و فعالان حقوق بشر و بستن دفاتر جمعیت های سیاسی و اجتماعی مسالمت جو، موجب پیچیده تر شدن بحران داخلی این کشور می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد دولت بحرین با انجام اقدامات اعتمادساز، زمینه لازم برای شروع گفتگوهای جدی و ایجاد آرامش و ثبات در کشور را فراهم کند.

بر اساس درخواست وزیر دادگستری بحرین، دادگاه اداری این کشور روز سه شنبه 25 خرداد ماه حکم به توقف فعالیت‌های جمعیت الوفاق و نیز بستن دفترهایش را صادر کرد.

الوفاق بزرگ ترین گروه سیاسی بحرین است که طی پنج سال گذشته به جرم اعتراض علیه سیاست های نظام بحرین و درخواست اصلاحات مدنی و سیاسی با سرکوب دستگاه امنیتی نظام آل خلیفه روبرو بوده است.

دولت بحرین از حدود 2 هفته پیش موج تازه ای از فشار بر مخالفان را آغاز کرده که نشان می دهد برای حذف مخالفان از صحنه جدی است. حکم تعلیق جمعیت الوفاق، افزایش دوره زندان شیخ «علی سلمان» دبیر کل این جمعیت از چهار به 9 سال، بازداشت دوباره «نبیل رجب» رییس مرکز حقوق بشر بحرین و انحلال چند جمعیت سیاسی دیگر مانند گروه های «الرساله» و «التوعیه الاسلامیه» نمونه ای از اقدام های تازه دولت بحرین در حذف مخالفان است.

203

کد خبر: 653704

وب گردی

وب گردی