تهران-ایسکانیوز: نمایش اسبهای آسمان خاکستر می‌بارند" به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی کتایون کارایی، در روزهای ۸ تا ۱۰ شهریورماه جاری، ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.


نمایشنامه "اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند" پنج پرده نمایش را شامل می‌شود و نویسنده در آن به نوعی داستان داخل شدن سیاوش شاهنامه و خارج شدنش از آتش را به تصویر کشیده است.


سیاوش در این داستان پس از خروج از آتش اتفاقات را از زبان سایر شخصیت‌ها می‌شنود. در این اثر می‌توان یک وجه سمبولیک یافت. به زیبایی نقش‌ها جایگزین شخصیت‌های سازنده‌ تراژدی سیاوش شده‌اند و گویا ثمینی تمام زوایای پنهان شخصیت‌ها را کاملا عیان پیش چشم مخاطب آورده است. در آتش، سیاوش با یک سرباز بدون سر، که در واقع خود سیاوش در توران است که بعدها به دستور پدر زنش، افراسیاب، گردن زده می‌شود، یک زن باردار به نام سیتا، که در اصل همسر سیاوش و دختر افراسیاب است که در زمان کشته شدن سیاوش از او باردار بوده و یک شخصیت مرد – زن که مشتمل بر دو وجه است؛ نیمی شخصیت گرسیوز، برادر افراسیاب که نزد او از سیاوش بدگویی می‌کند و نیمی هم سودابه یا زلیخای شاهنامه که هر دو هم به سیاوش خیانت کردند و او را به دشواری انداختند، روبرو می‌شود و تمام داستان زندگی آینده‌اش پیش چشمانش به تصویر کشیده می‌شود.

در نمایشنامه‌خوانی "اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند" به کارگردانی کتایون کارایی، بازیگرانی همچون؛ نهال یوسفی، کتایون کارایی، عباس بابایی، سهیل پناهی، باران ستوده و علی رجایی به عنوان نقش‌خوان حضور دارند.

کد خبر: 65374

وب گردی

وب گردی