بیش از10 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین تحت پوشش طرح تحول سلامت هستند

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت که مطالبه 20 ساله مردم بود و بیش از 10 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین شهرهای کشور را زیرپوشش قرار داده، از جمله اقدام های موفق دولت یازدهم است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی پنجشنبه شب در همایش پاسداشت عملکرد دولت تدبیر و امید با عنوان ضیافت 24 در امتداد امید در نوشهر افزود: در راستای حمایت از بیماران 32 قلم دارو برای بیماران ناباروری و 550 قلم دارو برای بیماران صعب العلاج در بسته حمایتی قرار گرفت که این اقدام دولت باعث کاهش نگرانی این گروه از افراد جامعه شده است.
او ادامه داد: با تلاش دولت یازدهم شاخص فلاکت در کشور با کاهش 29 درصدی از 51 درصد به 22 درصد رسید.
محسنی بندپی گفت: شاخص فلاکت که مجموع 2 عدد شامل نرخ تورم و بیکاری است در شروع دولت تدبیر و امید بالای 51 درصد بود.
او تاکید کرد: این دولت تلاش کرد در شرایط کنونی نرخ تورم را به 11 درصد و نرخ بیکاری را نیز به 11 درصد برساند و در جمع شاخص فلاکت هم در جامعه به 22 درصد رسید. تورم در جامعه باعث توزیع نابرابر درآمدها و همچنین اختلاف طبقاتی می شود و در چنین شرایطی کاهش نرخ تورم و برگشت به مسیر انضباط مالی و کنترل تورم کار دشواری بوده است .
او افزود: در کنار کنترل تورم ارزنده ترین اقدام دولت، اجرای هوشمندانه و کارشناسی برای انتخاب تیم هسته ای با ویژگی های منحصر به فرد بود که توانست با گفتمان دیپلماسی و با حمایت رهبری و هدایت رئیس جمهوری مذاکرات را به سرانجام برساند و امروز زمان آن رسیده است تا اثرات خود را نشان دهد.
او گفت: دولت با وجود وضعیت مالی نامناسب همراه با تحریم و فروش نرفتن نفت، لایحه حمایت از حقوق معلولان را به مجلس ارائه کرد که در آن برای 2 میلیون معلول کشور حداقل حقوق قانون کار و معافیت مالیاتی و گسترش فضای نگهداری برای آنان در جامعه پیش بینی شده است.
محسنی بندپی افزود: از سوی دیگر رئیس جمهوری خواستار فراهم کردن لوازم تجهیزاتی و کمک توانبخشی برای تمام معلولان کشور شد و در این راستا نیز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بودجه 95 دستور 2.5 برابر کردن بودجه تجهیزات و لوازم بهزیستی کشور را برای تامین درخواست معلولان داد.
او با اشاره به مساله اشتغال معلولان در زمان دولت نهم و دهم گفت : در این هشت سال حدود پنج درصد اشتغال فراهم شد ولی در دولت تدبیر و امید یعنی در سه سال گذشته یک میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کرده است .
محمد کثیری رئیس شورای هماهنگی اصلاح ‌طلبان نوشهرنیز در این همایش گفت: در سه سال گذشته دولت یازدهم نابسامانی‌های مزمن را ساماندهی کرد و با توجه به چالش‌های بین‌المللی حق هسته‌ای ملت ایران حفظ شد.
در این همایش مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز حضور داشت.

20106

کد خبر: 653765

وب گردی

وب گردی