پاکسازی پل‌ها و پارکینگ‌های پایتخت از معتادان متجاهر

فرماندار تهران با تاکید بر پیچیدگی مسیر حل معضلات اجتماعی بویژه پاکسازی چهره شهر از حیث وجود معتادین متجاهر گفت: حل این معضلات تنها با مشارکت شهروندان قابل حل خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از ایسنا، عیسی فرهادی در این باره گفت: در راستای اجرای طرح مرکز آسیب‌های اجتماعی در مدت شش ماه شاهد جمع آوری حدود 8000 معتاد متجاهر بودیم. اتفاقی که شهروندان به روشنی نتیجه آن که تغییر چهره شهر بوده است را مشاهده می کنند.

او افزود: اجرای این طرح به ویژه در محله هرندی کار بزرگ و ارزشمندی بود که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری تهران، شهرداری تهران، نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اجرایی شد به طوری که امروز اکثر پارک های سطح شهر ظاهر گذشته را ندارند.

او تاکید کرد: البته شرایط مطلوب نیست و همه نقاط به طور کامل پاکسازی نشده است و هنوز افراد متکدی و... در شهر وجود دارند ولی عمدتا پل ها و پارکینگ ها از وجود معتادین متجاهر پاکسازی شده‌اند و تهران وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده است.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه تداوم این وضعیت و اجرای طرح کار سنگینی است افزود: این کار نیازمند بودجه و همکاری سایر دستگاه ها است امیدواریم با ایجاد این همکاری چهره تهران را پاک‌تر از وضعیت فعلی کنیم.

او افزود: حدود هشت ماه است معتادین متجاهر در اردوگاه های مختلف مراحل ترک و درمان را سپری می کنند، امیدواریم بحث اشتغال آنها نیز حل شود و بتوان آموزش های فنی و حرفه ای را به آنها در جهت توانمندسازی ارائه داد.

فرهادی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه آسیب هاب اجتماعی و مشارکت مردم گفت: در بحث اعتیاد باید فرهنگ سازی پیگیری شود و شهروندان مشارکت فعال داشته باشند. نیاز است مردم به ویژه خیرین که در بخش های مختلف همیشه به کمک نظام آمده اند در این حوزه نیز کمک کنند و هر یک تعدادی از این افراد را تحت پوشش قرار دهند، این عملکرد موجب نجات این افراد و پاکسازی شهر از آلودگی ها خواهد شد.

20106

کد خبر: 653767

وب گردی

وب گردی