وزیر بهداشت:توجه به معیشت مردم نیاز به اخلاق و آرامش دارد/ با لجبازی، به مواضع نادرست خود ادامه ندهیم

وزیر بهداشت گفت: کشور نیاز به اخلاق و آرامش دارد تا معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد و درست نیست که یک سری رفتارها و صحبت‌های نادرست از برخی از سیاستمداران دیده و شنیده شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی شب گذشته در مراسم محفل انس با قرآن جامعه پزشکی که به میزبانی سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: باعث افتخار من است که در محفلی که تلاوت کلام خداست حضور داشته باشم و با قاریان جامعه پزشکی آشنا شوم.
وزیر بهداشت با تشکر از سازمان نظام پزشکی و دکتر زالی برای توجه به ابعاد روحانی پزشکان و جامعه پزشکی افزود: خوشبختانه جامعه پزشکی ما امروز در همه عرصه‌های علمی و فرهنگی می‌درخشند و ما خوشحالیم که در مباحث قرآنی، پزشکانی داریم که می‌توانیم به آنها در این عرصه هم افتخار کنیم.
وزیر بهداشت در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت سالگرد وفات حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: جدا از تمام خصایل نیکو، در هر حال اگر دارایی و ثروت این بانوی بزرگوار نبود، شاید اسلام در آن روزگار آن گونه که خوشایند رسول اکرم (ص) بود، گسترش پیدا نمی‌کرد.
او همچنین با ابراز تاسف از درگذشت دکتر عباش شفیعی از پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار داروسازی کشور، او را دانشمند برجسته ایرانی در حوزه داروسازی خطاب کرد و گفت: وی شاگردان زیادی را تربیت کرد و توانست با پایه گذاری اولین دانشکده داروسازی ایران، داروسازی را در قالب نوین به سمتی رهنمون کند که بتوانیم امروز بسیاری از داروها را در کشور تولید کنیم و البته کم نیستند در جامعه پزشکی از این گونه افراد که در اقصی نقاط کشور بسیار خالصانه، صادق و با آبرو و حیثیت به مردم خدمت می‌کنند.
رهاشمی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد تا زندگی همه افراد در پرتو انوار قرآن باشد و همه از برکات این ماه بهره مند شوند.
وزیر بهداشت با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح افزود: زمانی آرزو می‌کردیم که دولتی داشته باشیم که در آن اسلام، عزت داشته باشد و نفاق در آن سرکوب شود و خدا را شاکر هستیم که در حال حاضر در مملکتی هستیم که در حکومت آن اسلام دارای عزت و احترام است و به مستضعفین توجه شده است.
هاشمی با تاکید بر لزوم حاکمیت اخلاق در نظام اسلامی تاکید کرد: اسلام چیزی جز اخلاق‌مداری نیست و اساس اسلام، نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی ما، اخلاق مداری است.
او دروغ، تهمت، غیبت، قدرت طلبی، خودبینی، خود محوری و خودپرستی را از دردهای امروز جامعه بشری دانست و افزود: اگر این رفتارها افزایش یابد، باعث می‌شود تا با نهضت انقلاب اسلامی فاصله بگیریم.
رهاشمی همچنین ضمن اشاره به برخی از بی‌اخلاقی‌ها و تهمت‌های روزهای اخیر افزود: فکر می‌کردم ماه مبارک رمضان برای برخی سیاستمداران فرصتی برای عبادت و نزدیک شدن به خداوند باشد و اما ظاهرا بناست این رفتارها تا شب قدر ادامه داشته باشد و ما امیدواریم که در شب قدر این رفتارها را کنار بگذارند و توبه کنند، زیرا کشور نیاز به اخلاق و آرامش دارد تا معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد و درست نیست که یک سری رفتارها و صحبت‌های نادرست از برخی از سیاستمداران دیده و شنیده شود؛ وگرنه اگر قرار بود کشور فقط با توجه به مادیات اداره شود، پیش از این نظام اسلامی هم آن را اداره می‌کردند.
وزیر بهداشت گفت: قرن‌ها گذشته و به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی گوهری به نام جمهوری اسلامی برای ملت ایران فراهم شده است، اما برخی لجبازی می‌کنند و به حرف‌های نامربوط خود ادامه می‌دهند؛ ما امیدواریم این رفتارها ادامه نداشته باشد تا بتوانیم پاسدار خون شهدا به عنوان یک نعمت و برکت باشیم و این مهم میسر نمی‌شود به جز این که زندگی‌مان قرآنی شود و نور قرآن در رفتار، افکار و سکنات ما حاکم شود.
وزیر بهداشت در پایان گفت: در این شبهای عزیز برای خود و دیگران دعا کنیم تا بتوانیم در پناه قرآن به اهداف اصیل بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی دست یابیم و از همه گزندها که مربوط به خود ما و شخصیت ما می‌شود، محفوظ بمانیم.

20106

کد خبر: 653839

وب گردی

وب گردی