اجرای دو نمایش برای کودکان/خیمه‌شب‌بازی  در«مهمانی مهر و نیایش»

«رینارد روباهه» و «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» عنوان دو نمایشی است که در «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دو نمایش به مدت 10 شب به صورت یک شب در میان در ساعت 22:30 میزبان مخاطبان بازدید کننده از این ویژه برنامه است.

بر اساس این خبر، «رینارد روباهه» به نویسندگی و کارگردانی احمد تیموری بر اساس نمایش‌نامه‌ای از آرتور فاکویز نوشته شده و مریم سلطانیان آن را ترجمه کرده است.

این نمایش داستان روباهی به نام «رینارد» را بیان می‌کند که با شوخی‌های افراطی‌اش حیوانات جنگل را به ستوه آورده است. از این رو حیوانات جنگل دادگاهی برای رسیدگی به شکایت‌هایی که از او دارند تشکیل می‌دهند. دادگاه یک سال به رینارد فرصت می‌دهد تا دست از کارهایش بردارد و...

عادل بزدوده به عنوان مشاور کارگردان و محمد نجفی به عنوان آهنگ‌ساز با عوامل این نمایش همکاری دارند.

در این نمایش سپیده زینلی، احمد تیموری، مجید نصیری و هاشم خلیلی به ایفای نقش می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، نمایش «گل‌باقالی و روزه کله گنجشکی» به کارگردانی بهناز مهدیخواه نمایش دیگری است که در ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایش با تکنیک خیمه‌شب‌بازی و آهنگین برای گروه‌های سنی مختلف اجرا می‌شود و بهناز مهدیخواه، امیرحسین انصافی و رامین عبدالهی به ترتیب در نقش‌های خیمه‌شب‌باز، مرشد و کمانچه‌نواز ایفای نقش می‌کنند.

بر همین اساس، این نمایش با هدف آشنایی بچه‌ها با نمایش‌های سنتی و ارایه مفاهیم دینی به مخاطبان با استفاده از مضامین کتاب‌های درسی برای یادگیری بهتر از کتاب «هدیه‌های آسمانی» سال سوم دبستان برگرفته شده است.

گل‌باقالی فرزند 7 ساله مبارک و طیاره خانم است که می‌خواهد روزه بگیرد و بابا مرشد به او می‌گوید چون به سن تکلیف نرسیده باید روزه کله‌گنجشکی بگیرد و همه تلاش می‌کنند به او یاد بدهند چگونه این کار را انجام دهد بنابراین هرکدام از خاطرات کودکی خود می‌گویند تا به او بفهمانند اما هیچ‌کدام نمی‌توانند خوب توضیح بدهند و ادامه ماجرا...

ویژه برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» از روز 26 خرداد کار خود را در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران آغاز کرده و تا 4 تیر از ساعت 19 تا 23 ادامه دارد.

502502

کد خبر: 653885

وب گردی

وب گردی