آموزش طرح شهاب به دانشجومعلم‌ها

مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان برای طرح شهاب آموزش می‌بینند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پانا، رضا گلشن مهرجردی مدیر پژوهش، طرح و برنامۀ مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان در خصوص همکاری‌های مشترک بین این مرکز و دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به این که امسال اولین نسل از دانشجومعلمان فارغ‌التحصیل می‌شوند و مهرماه ۹۵زمان شروع به کار آن‌ها در مدارس است، با هماهنگی بنیاد ملی نخبگان تمام دانشجومعلمان در بهار و تابستان امسال آموزش‌های لازم طرح شهاب را فرا می گیرند.

وی ادامه داد: این طرح در دانشگاه فرهنگیان اجرا می‌شود تا این افراد آمادگی لازم برای اجرای طرح را هر چه بیشتر کسب کنند البته ممکن است حتی برخی از افرادی که آموزش می‌بینند،در مناطق تحت پوشش طرح شهاب فعالیت نکنند؛اما آشنایی لازم با این طرح را دارند.

گلشن عنوان کرد:به جز دانشجومعلمان،پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال پیش نیز که در حوزه ابتدایی وارد حرفه معلمی می‌شوند، تحت آموزش‌های مربوط به این طرح قرار می‌گیرند.

مدیر پژوهش، طرح و برنامۀمرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان با بیان اینکه با اجرای این برنامه رویکرد طرح شهاب به طور مستمر بین معلمان تقویتمی‌شود،گفت: برنامه‌هایی در دستور کار قرار داردتا بر اساس آن،مضامین و محتوای آموزشی طرح شهاب، به بخشی از برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان تبدیل شود،در واقع در فرایند تربیت معلمان،پیام‌های این طرح هرچه بیشتر آموزش داده شود.

گلشن اظهار کرد: ستاد اجرایی این برنامه‌ها در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مستقر است؛ اما معاونت‌ها و دفاتر مختلف وزارت آموزش و پرورش در اجرای این برنامه همکاری دارند و بخش عمدۀ هزینه‌های آموزش معلمان را نیز بنیاد ملی نخبگان تأمین می‌کند.

20101

کد خبر: 654028

وب گردی

وب گردی